Savršeno nesavršene...




... kuće sa dušom koje imaju svoju priču i prošlost.
Na prvi pogled od njih možda ne zastaje dah i one ne izazivaju divljenje...niti ljudi koji u njima žive tome teže.
Jednostavno, žive tu. 
Spavaju, kuvaju, čitaju, dočekuju, ispraćaju...

Nadograđivane i oplemenjivane svakim novim danom.U njima se ne potire tradicija svakim novim krečenjem i novim tehničkim uređajem. Nepromišljenim bacanjem i kupovinom ekstra modernih komada svega i svačega.

Volela bih da je više takvih kuća. Volela bih i da je moj stan više takav nego moderan... Donekle i jeste tako.
Izmešalo se staro i novo, očuvano i istrošeno.. i ta kombinacija je po meni sasvim prihvatljiva...

Već smo se složili da kuhinja služi da se u njoj kuva, mesi, peče...U spavaćoj sobi se gužva posteljina, a u dnevnim i dečijim sobama treba da nam je lepo... onako kako svako od nas voli.

Priznajem da sam i sama u mlađim danima padala u vatru kad mi neko od ukućana "rasturi" tek sređeno gnezdo. Očekivala sam da lete po kući, da ne moraju u kupatilo baš tada i da sve ostane bar neko vreme čisto i uglancano...
Bože, sad kad se toga setim... Pa smešno mi je. Malo me je i sramota, ali valjda je ta faza morala da se desi i isto tako prođe.

Dakle, naše kuće bi trebalo da su naša utočišta, bile one nove ili stare, moderne ili staromodne, sređene, nesređene...

Celi ovaj uvod tu je zbog toga što sam planirala da vam povremeno pokažem detalje koji su mi se svideli u domovima nekih meni dragih ljudi...
Naravno, ko dozvoli fotografisanje..;))

Evo, za početak, jedne sasvim obične a divne kućice koju su vlasnici malo-pomalo sami doterivali... Meni se najviše svideo kamenom obloženi zid, na kome su naređani decenijama stari predmeti.
Iznad njega je okačena prava brodska lampa.
A kakva bi lampa trebalo da svetli u kući moreplovca koji je konačno doplovio svojoj kući...:))











Comments

  1. meni se baš sviđaju kameni zidovi u unutrašnjosti kuće i kamini, jako lijepe slike :D
    lp Klaudija

    ReplyDelete
  2. tako i treba biti, da se vidi da ljudi tamo žive!
    ja sam isto prije šizila kad bih pospremila stan kako treba, a djeca ulete i razbacaju sve u sekundi, sada mi je to isto smiješno, ako i tebi. prošlo me je, trebalo je i prije :)
    ljubiteljica sam kamena i unutra i vani, pogotovo ovakvog kamina/peke, neka je pepela, što smeta :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne može pre...ali kad prođe-prošlo je...Sad možemo da se smejemo na sve to;))

      Delete
  3. I meni se sviđaju kameni zidovi-kuča drugačije diše
    domačno mi je ljepo
    pozdrav Tamara

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeste,diše mnogo prirodnije..Pozdrav i od mene!:)

      Delete
  4. Savršeno ;)
    Imam osećaj da će biti ovoga još....i baš se radujem :)

    ReplyDelete
  5. Hi, hi, i kod nas je nekad bilo tako, da mi se digao poklopac, kad su moji navalili u detajlno očiščen i pospremljen stan, i u dve sekunde napravili ga "domačeg", kako su znali reći :-) Ali na sreću prošla sam tu fazu :-)
    Fotke su ti opet savršene :-) Predivna kuća, koja ima dušo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ta faza jednostavno i ne može baš dugo da traje,malo je neizdržljivo postići.....a i mir u kući,nekima vrlo prija opuštena atmosfera(čitaj:nered)...;)

      Delete
  6. Ja sam još u ovoj sramotnoj fazi strepnje nad pomno posloženim i pospremanim stvarima, često ulazim u sukobe upravo zbog toga, baš sam luda, znam...ali evo daješ mi nadu da će i to proći...stvarno si lijepo opisala i dočarala smisao naših domova...trebamo uživati u njima, a ne samo raditi oko njih...sviđa mi se kameni zid i veliki drveni stol..sigurno je to mjesto gdje se mnogo druže, poslužuju goste i zabavljaju se... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da,da,Katarina,proći će te hvala Bogu..A sada je još normalno da ti je do tog reda stalo.Dokle god možeš da postigneš vremenski i fizički..sve je to ok.Red u kući je ipak osnov za red u glavi;)
      Drveni sto je i meni bio interesantan jednako kao i zidić..:*

      Delete
  7. Zaista si u pravu, kuća ne može biti lepa ako nema dušu, ako se ne osete misli i osećanja njenih vlasnika. Dopada mi se stil kuće koju si pokazala, vidi se da su vlasnici ljudi koji cene vrednosti koje nisu trendovske već one prave, neprolazne. Lepa ideja, jedva čekam da zavirim u još neku dom. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da,jedna klasična,porodična kućica gde se na smenu dočekuju deca,unuci,prijatelji...Drago mi je što ti se svidelo ovo..;)

      Delete
  8. Prekrasna kućica...podsjeća na dalmatinske...

    ReplyDelete
    Replies
    1. I jeste dalmatinska...i to tvoji Zadrani..:)))

      Delete
    2. Ma vidin ja da je meni to nešto poznato...hahaaa

      Delete
  9. Uživala sam čitajući tvoje misli i mogu reći da se apsolutno slažem sa navedenim. Meni je bitan karakter kuće, da tako kažem. Ne volim "uniformisanost". Volim kada prostor ima nešto svoje. To me raspameti. Nisam te sreće da mogu reći da je moj prostor jedinstven i onakav kakvim bih volela da je ali trudim se da se neopterećujem nepotrebnim i da u domu zadržim samo ono najbitnije, a naravno i da, kada finansije to dozvole, priuštim nešto što me čini srećnom da je u mojoj kući, makar to bio i veliki shabby zidni sat. Moji su poludeli kada sam tu lepotu unela u kuću, a posle dve nedelje nisu mogli da zamisle ni jedan drugi na njegovom mestu:))))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eto,složismo se i oko ovoga..;))Shabby sat...<3...verujem da je ko bombona...Sitnica koja mnogo radosti unese u dom.

      Delete
  10. Prelepa je kuća!
    Mogu da se pohalim da nikada nisam bolovala od te bolesti: "Kao u apoteci".
    Dok sam bila mlada i kao devojka, rano sam počela da se bavim kućnim poslovima i kuvanjem, ali nikada preterano, dovoljno je da bude pristojno.
    Kad sam počela da radim, koleginica mi je ispričala priču o ženi koja je svojim čistunstvom oterala muža posle kratkog braka, brzo mu se smučilo da sluša:Ne sedaj tu, sad sam zategla prekrivač, ne diraj to milje sad sam ga popeglala, pazi na ispljaš ovo, pazi ono...čak do te mere da je svaki dan brisala listove od biljke-lozice koja je išla preko celog zida.
    Uh, što sam se razbaškarila.
    Duša, to je ono što dom treba da ima, da se oseća duh njegovih žitelja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Na glas se smejem..."ne sedaj tu!! i zategnuti prekrivač..."kako smo sve slične...:))))))Eto,nažalost,neke se ne "opamete" na vreme..to je baš fuj razlog za propast braka.Žao mi je...Ali brisanje prašine sa lozice mi je malo "hit",ajd sa fikusa...

      Delete
  11. Jaoooj, kako volim kamene zidove u kucama. U modernim stanovima to se moze postici sa zidom od ciglica. Moj druga ima ceo jedan poplocan crvenim ciglicama, i znas kako stanu daju toplinu porodicno doma. Sa svecom, knjigama ili dobrim osvetljenjem - mmmmm <3

    ReplyDelete
  12. atmosfera u kući mi se sviđa, ali ono što me je oborilo s nogu je tekst! Pusa, draga Sandra, i ja razmišljam isto!!!

    ReplyDelete
  13. Kako je meni promakao ovaj post.PreslatkoZnas da sam ljubitelj kamena i prirodnih materijala.:)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts