Svečana štrudla? Pih..







Da li se i vama čini da smo počeli da izmišljamo neizmišljeno kada su svečane trpeze u pitanju? 
Za sebe to mogu da kažem i nisam baš potpuno zadovoljna svojim avanturama u kuhinji, koje stalno iznova ponavljam. Ima tu i uspešnih pokušaja, ali ima bogami i bačenog vremena, a tek namirnica...to tek nije za šalu.


Zato ću sad napisati nekoliko reči o slavskoj trpezi moje tetke, koja nikad nije i nema nameru da odustane od svog tradicionalnog menija koji nam već godinama priređuje.
Pored sira, kuvanih jaja, kajmaka i proje, ajvara i sarme mislim da ne moram više da nabrajam...



A za kraj, uz kolače se tu uvek nađe i štrudla od jabuka, bogato napunjena mlevenim orasima.



To je jedna sasvim jednostavna štrudla od jabuka, ali obogaćena mlevenim orasima koje moja tetka ne štedi. Kod nje je pravilo: ili jedemo ili ne jedemo...
Uostalom, kad je ova poslastica na stolu to je uvek jedna mala svečanost.

A recept je sledeći:
Pakovanje kora podelimo na tri dela, tako da svaki deo sadrži po četiri kore. Kore ređamo jednu preko druge i svaku poprskamo kašikom ulja i kašičicom šećera.Na poslednju,četvrtu koru nanesemo fil od rendanih i oceđenih kiselih jabuka pomešanih sa nekoliko kesica vanilina i oko 100 do 150 grama mlevenih oraha. Malo griza da pokupi vlagu iz jabuka nije na odmet (oko 100gr. je dovoljno).
Fil od jabuka nanosimo samo po rubu kore, najdalje do sredine, jer su tako sečeni komadi pečene štrudle kompaktniji, fil je u sredini a spoljašnje korice su hrskave.
Još jedan "trik" je sečenje potpuno ohlađene štrudle.
To je malo teže ostvarivo kod nas... jer mi moramo sve da probamo dok je još vrelo, pa makar i po cenu opekotina po jeziku.




Ja sam malo zavirila i u tetkine vitrine, znajući da je njihov sadržaj interesantan baš kao i ovaj predivan stari servis za ručavanje na stolu.


Naravno, nisam se obazirala na njene komentare da tu baš i nema mnogo toga za pokazivanje, a posebno slikanje.

Ne bi vredelo ubeđivanje i objašnjavanje... ali sigurna sam da vas, kao i mene, baš zanima da li još uvek negde postoje besprekorno opeglani krevetski čašavi u ormanima...To je tako mistično, tajanstveno i magično u odnosu na moj besprekorni haos u plakaru.

Tegle sa ovogodišnjim džemom od kajsija i šljiva okićene su kastanjetama donesenim iz Španije osamdeset i neke godine...
Kažem vam, svega ima.






Moj skromni doprinos svečanom ručku je ove godine bio u vidu Esterhazi torte,koju sam isprobala po receptu sa bloga Foodforthought
Zadovoljstvo je bilo slediti jasna i iscrpna uputstva koje je domaćica bloga dala, pa se nisam mučila čak ni oko glazure koja mi je u početku bila sumnjiva za izvesti.






Na kraju jedan osvrt na moj, nedavno svečano postavljen sto uz minimum rekvizita.
Detalj je staklena čaša za rezervne salvete za goste. Ne znam kako vi, ali meni je obično malo jedna salveta koja se servira uz tanjir...

Čaša je obavijena onim mojim papirnim cvetovima koje sam prošle godine koristila kao salvetne prstenove. Salvete su blago nagužvane u vidu buketa i meni su bile sasvim pristojan detalj na sredini stola..



A može i ovako uz neke interesantne šolje i malo traka:



Upravo je moja tetka prokomentarisala naziv koji sam dala ovoj  štrudli: "Pih...pa to je obična pita"...:)))





Comments

  1. Mmmmmm...ukusi, mirisi, detalji,slike, prošlo i sadašnje...♥ ♥ ♥
    Prvo drago mi je što se nisi obazirala na njene opaske, a drugo hvala na receptu za štrudlu koju ću verovatno i ja probati dok je još vrela, po cenu opekotina jezika, nepca ili šta već :)))))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ako,ako...mada,malo je lepša kad se prohladi;))

      Delete
  2. kako dobar ukras za stol! moje najdraže boje :)
    meni se meni skroz sviđa, i štrudla i ostalo što ti je teta spremila, a za ovaj tvoj kolač još nisam čula, izgleda s l a s n o , pošalji koji komadićak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kolač je izuzetan i po ukusu a i bogami da se pohvalimo kuvarskim umećem ;D ..znaš da bih ti rado poslala:((

      Delete
  3. Duško Radović:"Mame,radjajte deci sestre,jer sestre postaju tetke,a tetke su najlepsi deo detinjstva." Ja bih samo dodala "života".
    A torta je kao sa naslovnice.Moracu da vidim recept.Pozz :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baš si pravu stvar citirala...I potpuno se uklapa u moj "slučaj" s tetkom;)

      Delete
  4. Svecana ili ne, meni sad krce creva..mada su se glasnije cula tamo na pocetku, kod kajmaka i ajvara :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha...pa znaš kako se kaže,posle predjela mož' didemo kući;))))

      Delete
  5. Joooj bre, draga. A taman sam zavrsila sa ruckom, i nemam nista slatko :) Sad cu da zovem muza da mi kupi neku barem pitu sa jabukama!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ako,zašta ti služi...neka kupi pitu ;))))

      Delete
  6. Kako sam se ja zaželela tako starinskih trpeza!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pa možemo to tako i same..ali,ne....ja moram da isprobam zeleni rolat,pa crveni,pa ljuti...;)

      Delete
  7. Neču do frižidera. Obečam! :-)
    Uživala sam u svakoj tvojoj riječi i u svakoj fotografiji ovoga posta. Predivno. Esterhazi torta mi je uz Doboš tortu jedna od najmilijih. Tetkina štrudla je prava poslastica - ali tvoj dekoriani stol čista je pobjeda :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha...naljutila si se na frižider?????:D

      Delete
  8. Koliko divnih stvari u jednom postu!

    ReplyDelete
  9. hehhehe obična pita ali svima ukusna, odličan post i jako mi se sviđa tanjur i čaše, obožavam takve stvari

    ReplyDelete
    Replies
    1. Te tanjire nasleđujem ja,i baš sam ponosna:D:D

      Delete
  10. Wauuuu
    koliko ljepih i dobrih stvari
    divota
    pozdrav Tamara

    ReplyDelete
  11. Ma odlično! Ne znam što bi prije pohvalila, tvoje fotografije, hranu ili dekoraciju stola! Svakako ima ideja za ukrasti, posebno ove papirnate ružice:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti na tim pohvalama i posluži se idejama svakako,zato i jesu tu ;)

      Delete
  12. Baš si sretna što imaš ovakvu tetku. Iz fotografija dolazi sigurnost, mir i ljubav. Uživaj u ovakvim trenucima!

    ReplyDelete
  13. Prekrasno! Kako lijepo posuđe, tanjuri, šalice, onako starinski, jako mi se sviđa, toliko lijepih detalja, a tek ta popeglana i besprijekorno složena posteljina...zaista toga ima sve manje...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha...ali da vidiš kako je bilo smešno fotografisanje gde ona ide za mnom i priča:..nema tu ništa naročito,gde ćeš to,jaoj,nemoj...pa vidiš kakav je nered...Rekoh,ništa ne brini,sve ću ja to lepo da ti sredim na slikama;)))))))))))

      Delete
  14. A pa evo je na slici. Divno ti je ispalal i drago mi je da se nisi mučila. Ja to malo preopširno...malo više ali treba da piše i za one koji nikada nisu ušli u kuhinju a voleli bi nešto slično da naprave. Pratimo se!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pa da nisi preopširno ne bi meni uspelo;))

      Delete
  15. Jaaaaaaao, mogu misliti! U pravu si, ne vredi objašnjavati, samo slikaj! A orasi? Ne pitaj, ja obožavam sve sa orasima. lešnik ne volim koliko orah, pa bi mi ova pita savršeno legla.

    ReplyDelete
  16. Eh, tetke su naše kraljice
    Divna trpeza, i savršene fotografije. Tvoja torta mi izgleda odlično, a i ukras na stolu.
    Hvala za divan post.

    ReplyDelete
  17. Ova pita(štrudla) je pravi mali raj. Ovakvo bogatstvo ukusa je za duboko poštovanje... To su oni, stari, kolači za pred goste, što bi se reklo. Pozdrav za tetku i njen domaćinski odnos prema gostima. Prijale su mi fotke iz njene vitrine sa posuđem... ja volim uvek da dzvirnem u kredence i sl.

    ReplyDelete
  18. Cvijetići od salveta stvarno super izgledaju i zaista su prekrasan ukras...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts