Gde god nađeš zgodno ćoše ti kaficu popij






Pošto ja vrlo poštujem ovu poslovicu i s lakoćom nalazim zgodna mesta za kafenisanje u prirodi gde mi nije potreban sto.. čak ni stolica, smatrala sam da je na red stigla i moja terasa da dobije mestašce za pijenje kafice. 
Barem neko minijaturno ćošence.





To nije ona terasa koju sam već spominjala. 



Da ima ih dve. U jednom istom stanu. 
Deluje baš primamljivo imati dve terase kad znamo da mnogi stanovi danas nemaju ni po jednu... Ali ovo su nekadašnje zgrade... osmišljene tako da stanovi imaju po dve terase a da nemaju lift ;) 
Pa tako, imajući dve terase imam i duplu mogućnost da ih tokom zime zatrpam svakojakim lomovima. 
Sve kreće krajem jeseni, u doba slave, kad je logično da ću iskoristiti sve pogodnosti dva velika prirodna frižidera za odlaganje flaša, kolača i raznih spremljenih jela sve onako na ovalima, pa prekriveno folijom.. Posle slave obično sve ne bude dovedeno u red baš kako bi trebalo. Počinju već ozbiljno hladni dani i ko će da se mota po tersi i da je uređuje... Krenemo sa praznim kutijama, nekom obućom.. i nastavimo da do proleća ubacamo sve i svašta kroz poluotvorena vrata. 
Jedna od mojih terasa uspešnije odoleva tim našim porivima da sve neugledno i trenutno beskorisno krijemo po uglovima. Ali ova druga mi je nekako drugorazredna. Strateški položaj ima ključnu ulogu. Na nju se izlazi iz kuhinje, kanta za smeće joj od postanka pripada.. sunce piči već od dva popodne.. Idealna je za muškatle i brzinsko popodnevno sušenje veša. 

Ali šta dok je ne ogreje sunce? Kako ne iskoristiti lepu hladovinu barem u jednom ćošku.. Imam tu ideju već nekoliko godina.. stočić i neka stoličica, nekoliko saksija. Možda nekad i jedna postojeća ležaljka ako poželim da se prućim s knjigom u ruci ;) 
I sve do sad nikako da krenem u realizaciju. 
Dva dana sam se razvlačila, premeštala stvari s jednog na drugo mesto, vrtela se u krug, buljila, zavirivala u kese, kutije, buljila i još malo buljila u saksije pune stare zemlje (e, ta zemlja mi se smučila)... pokušavala da smislim gde s čim, da smislim šta da bacim a šta ne. Počela onda da iz fijoka jedno bacam a drugo ubacam... 
Iskopala sam iz jedne kutije tri flaše Rozea nekog dobrog..  Nisam popila. 
Trećeg dana sam napravila makovnjaču i konačno se aktivirala i odradila prvu fazu.







Nije ovo konačan izgled ni slučajno.. ali odnekud mora da se krene. Nisam sigurna da li ću žute stolice da ostavim u tom uglu.. mislim da je zgodnije imati te male stoličice- hoklice.. A imam ih nekoliko i sve su različite. 
Ionako sam htela da ovo odradim bez ulaganja i kupovine novog. Stare stvari imaju uvek novi šarm (naročito ako zaboravimo na njih neko vreme, pa slučajno naletimo), s tim smo se već složili. Malo doterivanja, malo šara, tufni, poneki ram.. 
Sad je sve lakše. Glavno i najteže je bilo osloboditi se loma.


A priroda je zadivljujuće sređena u svakom trenutku i iz svakog ugla..









Ova makovnjača sastavni je deo priče o terasi. Kao da je svojim mirisom pokrenula celu situaciju koja se bila poprilično zaglavila u položaj "ma ostavljam sve kako je i do sad bilo.. ovde ionako niko ne zalazi.."








Comments

  1. Meni je ova štrudla najlepši deo terase, tako da meni izgleda savršeno sređena. Ne bi mi smetalo ni sunce, ni lom.

    ReplyDelete
  2. Temu smo razradili na FB :-) Ostavi ti te stolice, naša manja terasa upravo služi za ispijanje kafa, jer smo izbacili pušenje iz stana od kada se Leki rodio. Imamo jedan mali tabure (uskoro mu se pridružuje drugi) i jednu "modernu" varijantu hoklice koju sam ja sklonila takođe zbog Lekija, a dobro nam dođe da se prisedne :-) Ali moram priznati stolica je stolica :-) Pozdrav Ivana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pa valjda si u pravu, kao i većina vidim.. Hvala ;)

      Delete
  3. Mislila sam da živiš u kući, na etaži, a ne u stanu. U tom si slučaju sretna što imaš 2 terase. Jednu dotjeraj za uživanciju, a drugu koristi za svoje radove, tamo će kreativni kaos biti poželjan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne sumnjaj da će biti kreativnog haosa ;)

      Delete
  4. sređivanje je uvijek najteži dio posla, pogotovo dok se ne krene a onda sve polako, i sama treba da krenem ponešto a sve odgađam..
    Makovnjača privlači svojim mirisom :Dlp

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pa probaj s makovnjačom da se pokreneš.. ;)

      Delete
  5. U, kakvu imaš sreču, da živiš u nekadašnjoj zgradi. Volim stare, socijalistične zgrade, sa terasama i podrumom i dimnjacima..sada nema ništa od toga. I kako su ti samo ljepi oni povšteri! Cjeli čošič je srčkan, kako kažemo kod nas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drago mi je da ti se sviđa.. Pozdrav! :)

      Delete
  6. Najbitnije je krenuti, čak i ako nemaš viziju kako će sve izgledati na kraju. Ja uvek tako samu sebe iznenadim :) I jaoo, gde si nabavila šoljicu sa druge fotke, zaljubila sam se u nju!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Znam, tako to i kod mene ide, krenem s jednom idejom a ispadne uglavnom nešto treće.. opet dobro.. Šoljice svekrvine.. i ja volim kafu iz njih. Ima ih u prodaji i po pijacama.. Pozdrav

      Delete
  7. Možda bi i meni štrudla pomogla da dovedem u red balkon! Ja imam "stotinu" saksija, pa neki ormar, pa drugi ormarić, sve mi se čini da ću kafu ovog ljeta piti naslonjena na ogradu (zid) balkona :)
    Divan ti je ugao, dopadaju mi se te svijetle boje!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala, Fikreta, nadam se da ćeš ipak da osposobiš mali ugao za kafu ;)

      Delete
  8. Baš mi se sad pije jedna jaka kafa sa tobom na tvojoj novoj-staroj terasi. :-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hajde, kreni,... i ja pijem jaku bez šećera :)

      Delete
  9. Pošto smo o terasi raspravljali dovoljno, sad da ti kažem šta da radiš kad popiješ kafu. Mislim, ako imaš celulit kao i nas ostalih 90%... Ako ne, pročitaće možda neko kome treba. Mislim, što bi rekao Milan Gutović, ko zna, može ovo nekom da zatreba i vrlo je važno da ne škodi, a čim nešto ne škodi, znači da pomaže... Znači, kad popiješ kafu (čitaj jedno 4-5 kafa da ti ostane toliko kašičica soca) ostavi soc na pomenutu terasu da se prosuši. Uveče, pre tuširanja taj soc pomešaj sa dve kašičice morske soli, jednom do dve šećera i dodaj dve kašičice maslinovog ili još bolje kokosovog ulja. E sad to promešaj pa u kadu. Dobro umasiraj u mesta gde imaš celulit, umotaj providnom folijom i ostavi da deluje 20 minuta. Onda isperi i to je to. Ne znam da li pomaže, ja sam tek počela, ali sigurno ne škodi. I ostavi tu štrudlu, a oklagiju upotrebi za masažu istog područja (čitaj butkica) tako što ćeš da prelaziš preko njih sa svih strana kao da je testo. I za to kažu da pomaže. A na štrudlu i kafu pozovi nas, svoje drugarice. Mislim, da bi brže skupila soc i manje se gojila. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.. moram prvo tebi da odgovorim :)) Znači, celulit???????????? Šta ti to Vesna pada na pamet, otkud mi celulit, ju, ju..da ne čuje zlo. Ali, pošto si sve lepo objasnila i postupno, greota da se baci.. nego ja bih ipak angažovala muža da me lepo postupno umesi oklagijom, šta misliš? ;)

      Delete
  10. jao, krasne slike!
    odlično mjesto za popit kavu! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala, i meni se čini da će kafe od sad još više da prijaju.. ;)

      Delete
  11. Preslatko! Odlicno izlgeda!
    Super post

    http://www.adelaacanski.com/

    ReplyDelete
  12. bas ti je ljep kutak za kafenje:)))

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts