Makovnjača i krompir u ljusci




Makovnjaču od svih štrudli najradije pravim. I nemam jedan isti, stalan recept za nju, nego je uglavnom pravim od postojećih sastojaka iz mog frižidera. Tako da nekada izostavim jaje, a nekada mleko. Makovnjača mi dobro trpi te sitne nedostatke, pa je zato uvek iznova rado pravim.


Potrebni sastojci za ovu lepoticu na slikama 

Za testo:
oko 350g brašna
1 jaje
100ml mleka
50ml vode
70ml ulja
2 kašike šećera
2 vanilina
pola kockice kvasca

Za filovanje:
kašika pekmeza od kajsije (ili bilo kog drugog)
150-200g mlevenog maka + 50ml mleka




Umesiti testo, pa kad naraste razviti ga na pobrašnjenoj površini. Namazati tanak sloj pekmeza i preko njega rasporediti ravnomerno nadev od maka.
Nadev od maka sprema se tako što se u proključalo mleko sipa mleveni mak do gustine fine za razmazivanje. Pustiti da mak proključa u mleku i dobije potrebnu gustinu.
Uviti rolat i zatvoriti mu i krajeve, pa ga prebaciti u pleh  za pečenje. Ja koristim formu za heb.
Makovnjača treba još malo da odstoji i naraste u pekaču, taman dok se rerna zagreje. Peče se oko 40 minuta na 180 stepeni.



Cveće bi bilo lepo da dobijete, a možete i da ga sami sebi kupite kao što sam to ja uradila.



Još jedan klasik i neprevaziđen a jednostavan delikates sam ovog vikenda imala na stolu.
Krompir pečen u ljusci. 
Dok traje zima.. jer mi je ovaj miris iz rerne neodoljiva dopuna osećanju utopljenosti dok kroz prozor gledam mraz.
Postupak pripreme verovatno i ne moram da pišem... ali hajde.. Oprani krompir ubacila sam u vrelu rernu i tako ga pekla oko pola sata. 
Kad je bio pečen, na stolu ga je sačekao sir, mladi kajmak.. i naravno, mi.. ;)
 











Comments

  1. Makovnjača je prava lepotica. :-) A krumpir mogu mirisati kroz ekran! Njami. :-)))

    ReplyDelete
  2. Krompir sa kajmakom, to je sigurno ukusno :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts