Guinness torta na moj način






Za jednu koru potrebno je

125ml Guinnes piva (ili nekog drugog crnog piva)
125g maslaca
35g kakaa
180g šećera
100g krem sira
1 jaje
vanila (1 kašika ekstrata ili dve kesice)
135g brašna 
kašičica sode bikarbone

U odgovarajuću posudu sam ulila pivo i dodala mu maslac. Na srednjoj temperaturi ringle sam sve zagrevala dok se maslac nije otopio. Promešala sam kašikom dobro i pomerila sa ringle da se prohladi malo.
U drugoj posudi sam zatim mikserom umutila jaje sa šećerom nekoliko minuta. Dodala sam krem sir, vanilu, kakao, brašno i sodu bikarbonu. Sve sam lepo sjedinila i ulila zatim otopljeni maslac sa pivom.
Izmešala sam još jednom sve zajedno špatulom.

U pleh dimenzije 20cm, obložen pek papirom, ulila sam umućenu masu i pekla koru oko 45 minuta na 180 stepeni.
Zatim sam umutila i ispekla još jednu koru. Zelela sam visoku torticu manjeg prečnika, pa sam se zato opredelila za pleh ove dimenzije. Možete da koristite i širi pleh naravno. Torta će tada biti nešto kao standardne.. tj. klasične dimenzije.
A i od samo jedne ove kore, ispečene pa presečene na dve korice dobićete finu torticu sa sasvim zadovoljavajućih desetak parčića. 

Moram da napomenem da sam napravila grešku kod jedne korice. Naime, u trenutku kad je trebalo dodati sodu bikarbonu, dohvatila sam po navici prašak za pecivo (koji koristim često za hleb) i njega upotrebila. Drugu koru sam napravila po receptu, tj. sa sodom. Razlika postoji iako nije drastična. Korica sa sodom je bila tamnija i mekša od korice sa praškom za pecivo. Meni lično se više dopao ukus kore sa sodom, dok su moji gosti ocenili drugačije.. 


Kao krem za ovu tortu izabrala sam ganaš. Napravila sam ga od 100ml slatke pavlake, 200g crne čokolade i kašike šećera u prahu.

Ganaš naravno pravimo tako što na laganoj temperaturi ringle u dubljoj posudi ugrejemo slatku pavlaku, čokoladu i šećer dok se sve lepo ne otopi i sjedini a ne proključa. Zatim ostavimo na prohladno mesto da se ohladi. 
Neko me je nedavno pitao da li je normalno da ganaš ostane tečan iako se ohladio. Dešavalo mi se često da krem ohlađen na sobnoj temperaturi, tek nakon nekoliko sati u frižideru, postane dovoljno gust za filovanje. Ipak povremeno treba proveravati kašikom gustinu da bi se u pravom momentu i što lakše i lepše razmazao.

Preko nafilovane torte rasporedila sam šlag umućen od 
100ml slatke i 200ml kisele pavlake sa malo šećera u prahu.
Posula sam malo cveća za dekoraciju preko i sačekala goste. Ovu tortu sam pravila Mariji za rođendan, ali kako ona nije bila prisutna, nešto mi to nije bilo to. Moraću neku reprizu vrlo skoro..


U osnovi je Najdželin recept za ovu tortu, malo izmenjen i prilagođen kako sam ja zamislila.





Još da vam ispričam za ovaj super ručak, što ga osmislih sebi kad mi nije bilo do nekog dugačkog kuvanja. Priprema traje ukupno 10 minuta.
Stavila sam špagete da se kuvaju. 

Na drugoj ringli pripremila sam sos:
Na kocki/kašiki maslaca propržila sam kratko malo majčine dušice, peršuna i šaku seckanih oraha. Dodala im dve kašike parmezana i dve kašike krem sira. Odmah sam isključila ringlu, posolila malo i dobro sve izmešala pa prelila preko skuvanih špageta.
Umesto krem sira može kisela pavlaka ili jogurt. Jogurt je odličan jer je tada sos malo ređi i fino se rasporedi preko testenine.











Comments

Post a Comment

Popular Posts