Pizza sa Zamalo šalšom







Kupila sam tog jutra kilo i po paradajza nemajući nikakvu pizzu u planu već uobičajenu salatu kao idealan obrok tih prevrućih dana. Dok sam stigla kući, u glavi su mi se zavrtele slike nekakve šalše. Malo nakon toga i nečeg što nije šalša ali liči na nju. Ali ko će da kuva i visi nad šporetom zbog te male količine paradajza.. 
Na kraju je ispalo nešto što bih najpre mogla da nazovem Zamalo šalša, a spremljeno za nepunih pola sata. I već sam je "videla" kako se tako bogata i sočna peče preko tankog testa za pizzu.



Od namirnica sam za ovu Zamalo šalšu pripremila:

1,5kg paradajza
1 zelenu papriku
dosta začinskog bilja (bosiljak, ruzmarin, majčinu dušicu i nanu)
veći čen belog luka, sitno naseckan
maslinovo ulje i
so

Očistila sam paradajz od peteljki. Iseckala sam ga na, ne mnogo sitne, komade, jer nisam želela da na kraju dobijem kašu od paradajza.
U dobro ugrejan dublji tiganj izručila sam pripremljeni paradajz da se prži neki minut. Promešala sam da dobije blagu bojicu sa svih strana. Odmah zatim sam paradajzu dodala sve ostale pripremljene sastojke i tri kašike maslinovog ulja. 
Sve zajedno se krčkalo na jačoj (ne i najjačoj) temperaturi ringle oko 25 minuta, tj. dok suvišna tečnost iz paradajza nije isparila. Vi slobodno produžite kuvanje, ali pazite da komadi paradajza ostanu jasno definisani u tiganju, jer to je glavna fora ovde. Ne treba ovo ni da prekuvate, jer nakon toga sledi pečenje, dakle još jedna termička obrada.
Na kraju sam dodala ravnu kašičicu soli i isključila ringlu.



Dok se spremljeni nadev hladio zamesila sam testo od 
150g mekog pšeničnog brašna
150g. ječmenog brašna 
dve kašike mlevenog lana 
150ml vode
1/3 kocke kvasca i 
pola kašičice soli.

Naraslo testo sam u plehu formirala u tanak disk, nadev sam obilno rasporedila po sredini, a ivice testa posula sa još travčica. 
I mnogo mi je drago što sam odolela porivu da preko pospem i malo sira, bez koga inače kod nas pizza ne može da se zamisli. 
Ovo je bilo nešto prilično drugačije, a jednako dobro.

Iskreno preporučujem i podsećam: Ne štedite nadev i ako vam se učini da ga je mnogo. Slobodno neka ga bude.. pa kad zagrizete da se zapitate da li pizza može da bude bolja.


Letnje šeme su na izmaku, ali to nije razlog da mi i dalje ne uživamo u hrani.









Comments

Post a Comment

Popular Posts