Kruške u mak testu




Ovo je jedan od onih smuti pa prospi recepata koje mnogo volim. Pa mu još i neko voće dodam. Milina.
Ovog puta testo je s makom.





Za testo je potrebno:

2 jajeta
200ml jogurta
120ml ulja
80g šećera
2 kesice vanilin šećera
100g brašna
120g mlevenog maka
pola kesice praška za pecivo

Potrebno je još i nekoliko krušaka. 
Ako ne volite kruške u kolačima, slobodno ih zamenite jabukama, breskvama, šljivama, višnjama.. ili napravite klot kolač s makom. Možete ga preliti otopljenom čokoladom, karamelom ili jednostavno posuti šećerom u prahu.

Navedene sastojke sam izmešala žicom za mućenje i ulila u podmazani pekač dimenzije 18x25. 
Kruške nisam ljuštila. Narezane sam ih poređala preko testa.




Kolač se u prethodno ugrejanoj rerni pekao oko 40 minuta na 200 stepeni.

Ovo se slučajno sve dešavalo juče, 1. septembra, pa sam se sa setom prisetila tog datuma nekih prošlih godina kad je u kući uobičajena bila frka, trka i nervoza zbog početka školske godine. I setila sam se sebe koja nikad nije umela da odigra hladnokrvno u te (iz ove perspektive) tako simpatično napete dane, već ih je dodatno razgoropađivala. Verovali ili ne.

Nervirale su me sve one divne svečane torte povodom početka školske godine. Nervirali su me nepročitane lektire. Svi haotični plakari koje nismo uspevali ni tokom leta da dovedemo u red. Predstojeće ekskurzije i izborni predmeti. Oprema za fizičko. Slojevita odeća. Hamburgeri koji će biti pojedeni. I jabuke koje neće. 
Nervirala me je razredna. Učiteljica na zameni. Roditeljski sastanci i izbor nekakvog članstva roditeljskog saveta. Evo, opet mi je muka.
Nervirala su me moja deca. I njihov otac posebno. Moja uključenost u sve njihove aktivnosti i moja informisanost o svemu živom što mi je dodatno držalo nervozu na ON bez prestanka. Noću, danju, petkom, vikendom i ponedeljkom.
Nervirala me je moja lažna sreća zbog početka nove školske godine.


Sinoć sam nazdravila prvom septembru kako još nisam, i shvatila da mi nedostaje.







Comments

  1. Lepa su to bila vremena, kad su djeca još išla u školu. I kad je bilo puno kandidata, da pojedu kolać. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, da.. mada kod mene uvek kandidata ima :)

      Delete
  2. Kolač izgleda savršeno! Volim mak, ali ne i kruške :( Nema veze, dat ću mu priliku.

    Best coffee shops in Zagreb: moonstears.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tako treba.. ;)
      Mnogi su u ovom receptu zamenili kruške jabukama ili višnjama.. što ću i sama da isprobam što pre :)

      Delete
  3. Читам и не верујем да ће ми 1. септембар заправо једнога дана недостајати...
    Посебно ме радује да нисмо једини чији су плакари никад сређени ;)
    Одох сад да правим и колач!

    ReplyDelete
  4. Vidjela sam na vasem Instagram profilu ovaj recept - pravim gotovo isti sa visnjama (pola dodam smrznute a pola iz nekog maminog rum punca) - na kraju dodajem glazuru od cokolade i legne neocekivano fino. Savjetujem da probate.

    ReplyDelete
  5. Na zalost nemam mak a idem u Erdevik u oktobar pa i ja cu probati taj kolac :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts