Mak rolne i ostala peciva








Potrebni sastojci

1 jaje
1/3 kocke kvasca
100ml mleka
50ml vode
70ml ulja
3 kašike šećera
2 kesice vanilin šećera, malo rendane korice limuna
oko 400g brašna

Umesite testo od ovih sastojaka i ostavite ga pokrivenog na toplom mestu da naraste. Ako imate vremena i volje, premesite ga  i pustite da još jednom naraste. To nije neophodno, ali je testo uvek lepše ako više puta naraste. Ako to već praktikujete, znate i sami da svaki sledeći put testo brže narasta.
Na pobrašnjenoj podlozi razvijte polovinu testa na 4 do 5mm debljine. Nafilujte ga nadevom od maka i urolajte. Rolat isecite na komade širine oko 1,5 do 2cm i napunite njima papirne modle koje ste prethodno poređali u kalup za mafine.
Od druge polovine testa možete napraviti kiflice sa džemom, na primer.
Pre pečenja formirano testo sam premazala uljem. U zagrejanoj rerni na 200 stepeni pekla sam ga 30ak minuta.


Nadev od maka se priprema tako što u oko 150ml mleka prokuvate kratko 250g mlevenog maka. Mak koji kupujem u prodavnici zdrave hrane je već (prilično) zaslađen, pa ga dodatno ne zaslađujem.
Preko pečenih i ohlađenih mak rolni ovog puta sam imala osveženje u vidu kisele pavlake pomešane sa kašičicom slatka od višnje. Fantastično nešto. 
Tetka mi je donela teglu nedavno i nije mi palo na pamet da ću tako brzo da je načnem. Iskrena da budem, prema tim vrstama zimnice prilično sam skeptična.. ali eto, što kažu, živ čovek greši..
Umesto slatka fino bi išao i neki domaći gusti srup.


Na sličan način sam umesila i pecivo sa sledećih slika.

Od sastojaka je potrebno 

oko 400g brašna
ravna kašičica soli
ravna kašičica šećera
70ml ulja
150ml kisele vode
1/3 kocke kvasca

Testo treba da naraste na uobičajeni način.  
Formirajte ga zatim u oblik koji želite, premažite uljem i pecite oko 30 minuta na 220 stepeni u prethodno ugrejanoj rerni.




Vidimo se! :)







Comments

Post a Comment

Popular Posts