Trtmilojka jelovnik




To je jelovnik novijeg datuma u našoj kući. Odnosi se na ekstravagantne namirnice kao i neuobičajene kombinacije uobičajenih namirnica. 
Dakle, ekstravagantno tj. fensi mi je svako kombinovanje slanog i slatkog u istom jelu, korišćenje (u mojoj okolini) teško pribavljivih sastojaka, serviranje nepristojno malih porcija na samom centru tanjira ili samo po njegovom obodu, svako slikanje, brljanje ili prskanje tanjira hranom, korišćenje začina koje moram da guglam ili obnavljam znanje iz geografije Južne Amerike, savršeno uklopljene boje i dezeni hrane sa postavkom stola, čia i ostale mamamia semenke i zrna, supa poslužena u epruveti, krvavo meso, dimni efekti iz tanjira, jestivo zlato, srebro i cveće i još mnogo toga čega trenutno ne mogu da se setim.
Koliko god da mi je strano sve to, opet povremeno imam napade želja da spremam jela iz naslova.
Naravno da pogađate, sluh za sve to ima samo Marija koja bi da ima volje i vremena, kuvala isključivo ekstravagantno. Ne preterujem i ne izmišljam jer kad mi je nedavno poslala sliku spremljenog nedeljnog ručka, na tanjiru je bio crni pirinač, slatki krompir, šljive u slanini i najnormalniji kukuruz šećerac.

Ok, volim ja nove i drugačije ukuse, volim da probam pa da se namrštim ako treba a ne da se mrštim pre vremena, volim neuobičajene postavke koje lepo izgledaju na slikama.. ali to mi uglavnom najviše i prija na slikama.
Mi smo u kući većinom prehrambeni klasičari. Nismo skloni doručku u krevetu.. eventualno po poslužavnik svakome u krilo uz film ili seriju. Radije se držimo stola i mogućnosti da ga onako propisno razbucamo sa svim onim milim flekama od ajvara i kajgane, ljuskama belog luka i mrvama hleba. 
Nismo nešto ni za utuljena svetla i večeru pod svećama,  jer bismo se najverovatnije vrlo brzo upalili. 
Oko Nove godine sam tako sačekala Mariju s vinom, svećama i slanim (!!) karamelama na stolu. Karamele sam, u za mene najfenserskijem mogućem stilu, iznela na podlozi od pek papira koji je vrlo brzo buknuo jer sa naočarima za blizinu u polumraku nisam videla da je sveća baš toliko blizu. 

Eto, to sam htela samo da vam kažem u vezi trtmilojka menija, koga nema na narednim slikama ali možda nešto i ovako proberete..



Puter hleb sa mladim lukom




Sir u slanini uz kajganu za doručak
(ne treba mnogo dodatnog objašnjavanja..)




 Ledene kocke
(taj recept i ptice na grani znaju ali ću ga otkucati uskoro)



Aromatični tanki hleb iz tiganja
(nemam opravdanja..)



Paradajz čorba
(idimi dođimi recept koji nikad nije isti)















Proja u jogurtu










Comments

  1. Obožavam te draga ženo, i tebe i tvoje tekstove ❤ A tek tvoje neušminkane fotografije, sa bušnim krpama i neispeglanim stolnjakom...

    ReplyDelete
  2. Dakle, ovo mi je osvježilo dan :) trtmilojka je izraz moje mame na svaku vrstu preseravanja u bilo kom obliku i vezano za sve živo i neživo :) . Hvala na divnoj priči i eto moje mame opet u mojim mislima. Ona je bilo Nišlika, kao i ja, ali davno su moji otišli iz Srbije, '64-te, tamo imam familiju koju vidim povremeno, ali okusi njezine kuhinje su ostali, tako da uživam u tvojim receptima koji me dosta podsjećaju na nju...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts