Svečana lisnata pita





Ranije sam ovu pitu pravila u nekim, tj. skoro svim svečanijim prilikama i zato mi se zove svečana. 
Ovih dana sam shvatila da je ustvari svaka prilika kad je ispečem mala svečanost.

Potrebni sastojci

pakovanje lisnatog testa (dva smrznuta bloka)
400 do 500g šampinjona
manja glavica crnog luka
oko 200g kačkavalja
2 jajeta
200ml mleka
dve kašike brašna
so, ulje, peršun, biber..

Ako volite možete u nju da ugradite šunku, slaninu i bilo šta od suhomesnatih proizvoda.

Potreban je tiganj i pleh dimenzije oko 25x30



Postupak

Šampinjone naseckajte na listiće a crni luk iseckajte sitno. 
Ispržite u dubljem tiganju ili pogodnoj posudi luk na malo ulja pa mu dodajte šampinjone. Pržite sve zajedno dok tečnost koju šampinjoni opuste ne ispari. Začinite solju, biberom i peršunom i sklonite s ringle.
Dok se pečurke hlade, razvijte oklagijom lisnato testo u formu približnu, tj. malo veću od pekača/pleha u kome ćete pitu peći. Položite onda testo na dno pleha tako da njegovi krajevi budu malo podignuti uz obod pekača. (To što sam htela da opišem liči na neko plitko korito od testa)
Rasdporedite pečurke po celoj površini testa, narendajte preko svega kačkavalj pa prelijte ravnomerno nadevom od umućenih jaja, brašna i mleka. Ovaj nadev možete dodatno posoliti ali samo u slučaju da volite baš slano i ako kačkavalj nije mnogo slan. Pospite preko peršun, vlašac ili koji god volite začin i pecite sve oko 30 do 40 minuta na 200 stepeni, tj. dok se lepo ne ispeče i dobije finu rumenu boju.
I javite mi kako vam se svidelo. Može i ono koliko ste se zaljubili u ovu pitu na skali od 1001 do beskonačno.. :))












Comments

  1. Da li razvuci obe polovine lisnatog testa (jednu na drugu staviti )odjednom ? Ili se koristi 1 deo kao podloga a drugi deo kao pokrivac?Meni nije bas najjasnije.Hocu da napravim pa mi nije bas jasno.Hvala.Divni ste i Vi i Vasi rcp.Mnogo togo sam pravila i naravno sve savrseno.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts