Punjene knedle






Za vikend sam opet prelistala babinu svesku i odlučila se za knedle bez krompira. Mere su kod nje ovog puta bile prilično precizne, osim "četvrt paklice putera"..
I naravno da su njene bile sa šljivama.
Ja sam za punjenje izabrala mešavinu mlevenog keksa i čokoladnog krema (krema tek toliko da blago poveže keks).



Već sutradan su za doručak na stolu bile i slane.
Testo i postupak izrade su isti za slane i slatke, osim što sam slane knedle kuvala u posoljenoj vodi.

Slane knedle 

Potrebni sastojci za oko 20 krupnih komada:

Za testo

500ml vode
50g putera
400g oštrog brašna
3 manja jajeta

Za nadev

100g šunke ili pečenice
50g kačkavalja
100g mladog sira
2-3 kašike kisele pavlake
vlašac, peršun ili začinsko bilje po želji

Za oblaganje kuvanih knedli:

prezle



Postupak

U šerpu stavite vodu i puter, pa kad provri dodajte pripremljeno brašno. Odmah će se masa zgusnuti. I dalje je mešajte (ali vrlo kratko) na isključenoj ringli da se sastojci što bolje sjedine. Sklonite zatim s ringle i ubacajte u testo jedno po jedno jaje. Posle dodavanja svakog pojedinačnog jajeta izmešajte ga dobro s testom pa tek onda dodajte sledeće jaje. Ja sam radila špatulom. Ako vam je lakše, koristite žicu za mućenje.
Kad umešate sva jaja, prebacite masu na malo pobrašnjenu podlogu i doradite je rukama ne dodajući više brašna. Ako ocenite da mora, dodajte vrlo malo brašna. Spremljeno testo je jako meko, ali se lako formira u knedle vlažnim rukama.

Umešajte rendanu šunku i kačkavalj sa sirom, pavlakom i začinskim biljem. 
Kidajte komade testa i rukama ga rastanjite u ploču. Na sredinu svakog tako formiranog komada stavite po kašičicu nadeva pa ga zatvorite u oblik knedle. Prstima popravljajte neravnine. Između dlanova formirajte što pravilniju lopticu.

U ključalu vodu spuštajte po 3-4 knedle i kuvajte ih dok ne isplivaju na površinu. To se desi već nakon minut ili dva. Ja ih tada obično ostavim da se kuvaju još neki minut.
Skuvane knedle vadite rešetkastom kašikom i stavljajte u cediljku da se kratko ocede od suvišne vode. Ne čekajte mnogo da se isuše na vazduhu jer se onda teže za njih zalepe prezle.

Za kraj svaku knedlu uvaljajte u prezle.
Ja sam slatke knedle valjala u mešavinu prezli i mlevenog keksa.













Comments

Popular Posts