Tiramisu






Tiramisu me nikad nije naročito privlačio. Naročito detalj sa sirovim jajima u receptu. Zato sam godinama odlagala njegovo spremanje. 
Onda sam nabavila piškote i logično je bilo da ih upotrebim za Tiramisu. A recept sa filom od kuvanih jaja jedino je dolazio u obzir.

Sastojci:

300g piškota
300ml vode
2 kašike instant/nes kafe
1 kašika ruma ili ekstrakta ruma (nije obavezno)
400ml maskarpone sira (kao zamena može Ella sir ili kisela pavlaka)
200ml slatke pavlake
4 jaja
200g šećera
3 kašike kakaa

Postupak:

Skuvajte kafu i ostavite je da se prohladi. Dodajte onda rum u kafu.

Jaja i šećer umutite kratko i stavite na paru da se kuvaju uz stalno mešanje. Kad se jaja dovoljno zgusnu ohladite ih.

Umutite slatku pavlaku pa je izmešajte sa skuvanim jajima. Zatim svemu dodajte i maskarpone.

Za ređanje kolača upotrebila sam četvrtastu vatrostalnu činiju dimenzije 25x30cm.
Dno činije sam tanko namazala pripremljenim filom da se piškote lepše ušvrste u niz.
Svaku piškotu kratko zaronite samo jednom stranom u kafu i odmah ređajte u činiju. Preko prvog reda piškota rasporedite polovinu pripremljenog fila. Ponovite postupak sa preostalim piškotama i filom. 
Poravnajte površinu kolača pa ga kroz cediljku za čaj ili manje sito pospite kakaom.
Ohladite dobro pre služenja.

Za lakši i brži način pripreme, iz recepta možete da izbacite deo sa kuvanim jajima i povećajte malo količinu slatke pavlake i sira. I sama ću tako naredni put ;)




Comments

Popular Posts