Prolećna lešnik torta





Ovu tortu sam pravila za Uskrs. Nastala je tako što sam modifikovala recept za Gretu, a osnovna ideja mi je bila da izbegnem crnu čokoladu. Odmah krećem sa opisom.

Recept

Sastojci za koru:

12 belanaca
15 kašika (200g) šećera
24 kašike (300g) mlevenih, prethodno ispečenih, lešnika
3 kašike oštrog brašna

Sastojci za preliv preko svake kore:

150g bele čokolade za kuvanje
oko 50ml slatke pavlake

Sastojci za krem:

12 žumanaca
12 kašika (180g) šećera
5 kašika mleka
vanila 
250g putera

nekoliko kašika mlevenih lešnika za posipanje preko torte

Postupak

Odvojiti belanca od žumanaca. Belanca poklopljena osaviti po strani dok se skuva krem za tortu.

Žumanca i šećer mikserom umutiti nekoliko minuta. Dodati im vanilin i mleko pa sve lagano promešati. Šerpu sa umućenim žumancima staviti preko veće šerpe s vodom koja lagano vri. Uz neprestano i lagano mešanje kuvati krem na pari dok se ne zgusne. Meni je trebalo oko 30 minuta kuvanja do željene gustine. 
Šerpu s kremom prekriti čistom krpom i ostaviti po strani da se hladi. 

Kora se priprema tako što se belanca umute sa šećerom u čvrst šam. Onda im se dodaju lešnici i brašno pa lagano špatulom ili žicom za mućenje sve promeša.

Veliki pleh od rerne obložiti papirom za pečenje i sipati smesu za koricu.
U zagrejanoj rerni peći oko 20 minuta na 180-200 stepeni.

Dok se kora peče, otopiti na ringli u dubljoj šerpici belu čokoladu i slatku pavlaku. Promešati do glatke smese. Ostaviti da se prohladi.

Ispečenu i ohlađenu koru preseći na tri jednaka dela da se dobiju tri korice. Svaku ravnomerno namazati prelivom od bele čokolade.

Umutiti mikserom maslac pa mu postepeno dodavati skuvani krem od jaja. Umućenim kremom nafilovati korice, pa celu tortu i spolja premazati. 
Posuti mlevene lešnike preko.

Torta je izdašna i dovoljna je otprilike za 10 osoba. Dupliranje mere od srca preporučujem jer svaka mrvica ove torte opravdava svoje postojanje.









Comments

  1. Recept zvuči fantastično, a slikice su baš mljac...ali ja sam beznadežni slučaj kad je pravljenje torti u pitanju. Kad bude neka radionica kod tebe ti javi :) Zauzvrat plevim baštu ili sl.

    ReplyDelete
  2. I ja se javim da plevim baštu zauzvrat jedne radionice pravljenja torte kod tebe. :-)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. E, već vidim svoju divnu suncem obasjanu baštu.. :)))

      Delete
  3. Pa da sam bliže ja bih samu sebe pozvala na taj kurs za pravljenje ovako savršenih torti!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala Dubravka. Ovog puta sam se potrudila, inače znam da brljam po tortama itekako..

      Delete
  4. Fantastičan recept draga! Nominovala sam te za The Versatile Blogger Award, svrati da pogledaš pravila! xoxo
    Vesna - Home Chic Club

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala Vesna na komentaru, kao i na nominaciji. Čim stignem svraćam :*

      Delete
  5. Kad se vratim u Srbiju za mesec dana, ispecu taj kolac, a sada cu da posaljem mail da mi rezervisu lesnike, ovde u Belgiji nemaju nikakav ukus. Hvala za sve vase recepte :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts