Staro ogledalo u novom odelu



Sad ću malo da vas nagovaram da narednih dana uzmete četku, boju, lepak, stare ramove, stare kutijice i ostalu starudiju koja je izgledom dosadila, stare šustikle i od nečeg starog napravite nešto skroz novo. 
Znam da ne može od babe devojka, ali nekad nije loše ulepšati babu.


Ovo ogledalo je bilo deo jedne spavaće sobe i kao i cela soba presvučeno je bilo narandžastim platnom, tj. nekim krutim plišom... Okrugli oblik i dimenzije potpuno su mi odgovarali, ali boja se nikako i nigde nije uklapala. 



Ipak sam rešila da ga okačim na zid. I to iz razloga što ću na taj način pre da se rešim da ga preradim. Ispalo je da me je tu na zidu, takvo narandžasto, čekalo skoro dve godine.
Ali sam se nedavno ipak rešila i za nekoliko sati promenila sam mu izgled. 


Evo ovako:

Skalperom sam izrezala platno, kojim je ogledalo bilo obloženo, do samih ivica. Ram ovog ogledala je od iverice. 
Očistila sam vlažnom krpicom sve lepo i zatim pripremila mešavinu za tutkalisanje. 
Mešavinu sam napravila od dve trećine bele boje i jedne trećine lepka za drvo. Više boje sam stavila da bih što bolje prekrila boju i strukturu iverice.
Staklo na ogledalu zaštitila sam krep trakom.
Posle dva sloja farbe sačekala sam da se površina dobro osuši.


Zatim sam odvojila nekoliko komada starih heklanih stolnjaka i šustikli koje su bile ili flekave ili pocepane. Makazama sam sekla oblike i odmah ih uklapala i ređala po ramu. Kombinovala sam belu i bež boju. 
Lepila sam lepkom za drvo. 
Dekorativnom trakom sam obložila unutrašnji rub rama pomoću pištolja za toplu plastiku.



Zadovoljna sam kako se trenutno uklapa s bojom zida i ostalim malobrojnim nameštajem. 
S obzirom da je to jedini detalj tog heklanog tipa u celom stanu, smatram da mogu da ga podnesem neko vreme na zidu spavaće sobe. Iako mi se tokom izrade više puta učinilo da je možda malo preteran...




I kakva bi to jesen bila da ne ofarbam barem jedna vrata.. Ali ovo su ona poslednja u nizu, koja sam odlagala jer su najmanje vidljiva, pritom su bila godinama oblepljena posterima, raznim samolepljivim sličicama i iscrtana markerima.
A farba koju sam upotrebila osvojila je moje srce već nakon prvog premaza. Posle drugog sloja već sam znala da neću da je menjam barem kad su unutrašnje drvene površine u pitanju. Uopšte ne smrdi i mnogo se brzo suši.. Evo, iskreno vam preporučujem  JUBIN Decor universal boju na vodenoj osnovi, ako rešite nešto da farbate u kući.
Ne znam koliko se dobro vidi na slici jer je prozorsko svetlo malo smetalo... i imam tu ispod nove kvake dve rupice viška ali i to ću da zakamufliram... ovih dana.


Srećno farbanje! ;)








Comments

  1. Ekstra ti je ispalo ogledalo.Svidja mi se ,to je novo,farba i lepak za drvo.Tako rustično izgleda.Ja bih ispod ogledala uradila detalj isti na nekoj kutiji za nakit ili saksiji i uz jednu jastučnicui stvorila bih kompoziciju.Ne plašii se heklanog.Prelepo je.Ti si žena od ukusa.Kiss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Detalj na kutiji za nakit je super ideja. Hvala, Cale ;)

      Delete
  2. Ideja je odlicna i bas je super ispalo :)

    ReplyDelete
  3. Ogledalo je fenomenalno! Mada moram da priznam da je meni i ono narandžasto odlično;)))
    Ja u napast da farbam padam svakog leta....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nisi jedina kojoj je i narandžasta boja tu ok... al' malo da promenimo..;)

      Delete
  4. Odlicno!!! Mnogo mi se svidja novi izgled ogledala, bas mi deluje nekako romanticno!
    Pozdrav

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeste, romantičnije izgleda, bez sumnje..:) Pozdrav

      Delete
  5. Odlična pesma, ogledalo savršeno, a boju kradem dogodine sa lepim vremenom :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala, Ivana, videćeš zašto sam preporučila boju ;)

      Delete
  6. Pojma nemaš, koliko si me oduševila tim heklanim ramom. Dobro si napisala postupak. Upravo mislim na to, gde sam spremila sve heklane stolnjake sa mrljama. :-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, svi ih u kući imamo, barem po neki komad.. te heklane stare felerične komade..Drago mi je što si dobila novu inspiraciju ;)

      Delete
  7. Predobra ideja. I super preobrazba.
    Lp, MArtina

    ReplyDelete
  8. Prekrasno je izpalo
    sviđa mi se tvoja ideja
    pozdrav Tamara

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drago mi je da ti se sviđa, pozdrav! :)

      Delete
  9. Ogledalce je ko` šećer ispalo, savršeno shabby i romantično. Vrata su extra, mene taj posao isto čeka, baš me zanima jesi li ih skidala sa štoka ili si farbala onako kako stoje? Sve je za 5+!!
    Pozz i :*.

    ReplyDelete
    Replies
    1. U jednom trenutku tokom izrade sam "skromno" pomislila na tebe i kako će možda baš da ti se svidi novi izgled ogledala:D
      Ova vrata sam skidala i farbala na terasi, ali sam letos sve police i vrata špajza ofarbala ovom farbom na licu mesta. Za čas se osušilo sve;)

      Delete
  10. Ja izuzetno volim domaću radinost, mada znam da više nije " u modi" ali mene briga za modu. Ti si ovo ogledalo fantastično uradila i jako mi se sviđa ideja. Bravo vrednice!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala na pohvalama, prijaju veoma ;) Da, nije sve u modi...

      Delete
  11. Sjajna ideja za ogledalo! Jako mi se sviđa!!! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti, sad više nemam dilemu da li je baš ovo rešenje bilo pravo ;))

      Delete
  12. Šta misliš, da li me je bilo teško nagovoriti? Jeste! Čim sam pročitala reč boja, već sam bila spremna za akciju.

    Ogledalo ti je baš lepo ispalao. A ako si mogla da podnosiš dve godine onu narandžastu boju, ovo će š podnositi bez problema. Uvek možeš da mu dodaš još neki detalj, a možeš pored ogledala dodati sveču, široku, takođe, obavijenu u ostatke šustikla koje si upotrebila za ogledalo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Verujem, ti si uvek spremna na kreativne akcije. Imaš pravo, može to lepo da se "podnese" ;)

      Delete
  13. Sandra, samo da pitam - jeste gulili prethodnu farbu s vrata pre farbanja? To kod nas predstavlja najvecu prepreku... A ogledalo je divno, tako nezno izgleda... Pozdrav!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala, drago mi je što vam se sviđa ogledalo :)
      Prethodni sloj farbe samo detaljno pređem nekom finijom šmirglom. Ne baš toliko detaljno, ali se potrudim, jer nova farba bolje "prilegne" i rezultat je bolji. Za farbanje koristim valjak, ne četku. I sačekajte proleće, bolje je to raditi na terasi ili pored otvorenog prozora, ipak su to boje, iako ne smrduckaju;)Srećno!

      Delete
  14. Moram i sama probati ovo sa ogledalom! Hvala za savet za boju za vrata, moja su žute boje i jedva čekam proleće da ih ofarbam ponovo u belo, a kako ću to sama raditi, bitno mi je da bude brzo, da dobro pokriva, da se brzo suši. Da li je za vrata bolje valjak ili četka?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts