Dragička! Letnje kuvanje lepše od zimskog





Konačno i kod mene na blogu leto bez hlebova, peciva, rolata, kifli.. Uvek sam se pomalo snebivala da li da leti objavljujem tu vrstu svog bavljenja kuhinjom.
Jer vidim oko sebe.. nema toga leti mnogo. Ljudi leti jedu letnju hranu. A meni se rumene vrele kifle u plehu.. pa moram onako užarene na plus stopedeset stepeni kod šporeta da ih slikam. Onda  kad bih razmislila, pa što i da ne, to mi tako i zimi, leti.. 
Ne, stvarno, prethodnih godina sam stvarno preterivala sa pecivima, rernom i bespotrebnim pečenjem po vrućini.

Zato ovog leta preterah, ako je to uopšte moguće, s paradajzom, pirinčem i pastom. Dakle, uz rižoto i špagete na sto načina, pregurali smo veći deo leta. 



Onda je tu i jedna novina što se začina tiče. Kupovne začine sam potpuno izbacila iz upotrebe. Mislim na pakovane dodatke jelima. Zamenila sam ih svežim i sušenim začinima. Ruzmarin i bosiljak preovlađuju.




A za preko špageta, otkriće decenije i za mene, verujte: 
sveži sir, sitno naseckane tikvice, maslinovo ulje, so i začini. Puno začina. Sve smućkano.




Na sledećim fotografijama je moj omiljeni voćni kolač koji pravim kad ima vrlo malo vremena na raspolaganju. Ovog puta sa šljivama i jabukama. Malo sam ga duže pekla i presušila.


Kako mi se nije svidelo da Sonju, Oldpuncu (da, nju ;)), sačekam sa tim takvim, suviše zimskim kolačem, ja sam rešila da sa polovinom ispečenog kolača koji sam već narezala na kocke, uradim jedan eksperiment. 
Pripremila sam još šljiva i jogurt.


Poređala sam kocke u vatrostalnu činiju tako da između svake ima pomalo prostora i prelila ih jogurtom. Ostavila sam u frižideru nekoliko sati. Jogurt se pristojno stegao a kolač je postao sočan i nekako letnji. Dekorisala sam ga prilikom služenja seckanim šljivama. Gosti su bili zadovoljni. Barem su tako rekli ;)



Ovu foru s jogurtom vam iskreno preporučujem, a osnovni recept za ovaj kolač je sledeći (možda sam ga već i pisala negde):

tri cela jaja
čaša jogurta
čaša ulja
čaša šećera
tri čaše brašna
prašak za pecivo
dva vanilina

Umešati sve možete žicom za mućenje, ne treba mikser.
Čaša je od kiselog mleka

Polovinu testa rasporediti po dnu pleha, preko toga voće po želji. Prekriti ostatkom testa.
Peče se u zavisnosti od jačine rerne, na oko 200 stepeni oko 40 minuta.
Jogurt sam nalila preko ohlađenih isečenih kolača.





Comments

  1. Enigma mi je taj preliv od tikvica.A novi recepti meni nastaju kad se nešto pređem ili nemam sastojke.Sad zapisujem promene u svesci pa ako mi se ne sviđa precrtam ili ostavim kao 2.kombinaciju. A ne mesim leti ništa i divim se ko može na ovu vrućinu da sprema.

    ReplyDelete
  2. Enigma mi je taj preliv od tikvica.A novi recepti meni nastaju kad se nešto pređem ili nemam sastojke.Sad zapisujem promene u svesci pa ako mi se ne sviđa precrtam ili ostavim kao 2.kombinaciju. A ne mesim leti ništa i divim se ko može na ovu vrućinu da sprema.

    ReplyDelete
  3. Gosti su bili jako zadovoljni. :-)) Ne bi ni pomislila, da si rešavala presušeni kolač. Super ideja. I sve ostalo je bilo predivno. Čekam recepte. :-))

    ReplyDelete
  4. Sve u svemu -savršeno!
    Fotografije, recepti, toplina i radost između redova.
    Hvala!

    ReplyDelete
  5. Obožavam letnje kuvanje ♥

    ReplyDelete
  6. Iskreno rečeno, kuvam ono što nam se jede, da li je zimsko jelo ili ne, nije važno, samo gledam da je raznovrsno i puno povrća...začinske biljkice jako puno koristim, ali koristim i neke suve začine...a da ne pečem ništa celog leta, e to ne može da bude,ja bih bez kolača mogla, ali bez peciva i pita,ne.
    Lep ti je kolač, mada nikad nisam pravila ništa slično, ali volim ovu tvoju ideju, parola snađi se.

    ReplyDelete
  7. draga moja pa ovo kao u bajci:))
    kazes imala goste a fotke gostiju:)))

    ReplyDelete
  8. Sto je zanimljivo ovde u selo gde smo kupili kucu zene kuvaju skoro uvek isto jelo i nemaju zelu da promene. Biljke osim zalfije na svinjetinu i ruzmarin na jagne one druge ne upotrebavaju. Ovde u Vojvodini, biljke rastu fenomenalno. Sve te biljke susim i ponesem u Belgiju.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts