Kuhinjski dnevnik - strah od nepoznatog








10. 02. 2019.

Već treći dan u pauzi drugih poslova sedim i čitam uputstvo za upotrebu. Plaši me. Da je nisu lepo montirali. Da će da procuri. Da ću da krečim stan ispod našeg.
Strpljivo je čekala da dodje na red koji sam ja svesno odlagala, gurala od sebe i zaobilazila koliko god mogu. Baš kao i dugi niz proteklih godina u kojima je muž predlagao da je kupimo a ja odbijala jer ne može ona kao ja.. da mi čaša zaškripi od čistoće pod prstima. 


Da, mašina za sudove. Znam.. već sam dosta puta čula famoznu prognozu da ću više nego decu da je volim. Samo prvi put da opere sudove umesto mene. Ne bih se kladila.
Gledam u ona slova i shvatam da sam prešla na čitanje na madjarskom. Ne znam madjarski naravno.



Odoh da spremim nešto lepo. Pa da vidim onda kako ću i šta ću sa prljavim sudovima. 



22. 11. 2019.

Pijem čaj u kuhinji dok se jaja lagano kuvaju. Frižider je pun preostalog posluženja od slave, tako da me narednih dana čeka minimalno angažovanje oko kuvanja. I više vremena za druženje s porodicom, sad kad smo svi okupljeni. Dragoceni momenti koji nažalost uvek prebrzo prodju.


Zagledam kritički svoju, skoro godinu dana staru kuhinju i zaključujem skromno da joj nema mane. Po mojoj meri i planu je pravljena. Niko se nije mešao jer svi dobro znaju da je tako najbolje. Digli su ruke odavno od svih pokušaja da mi olakšaju život ubedjujući me da osavremenim kuhinjske uredjaje. Kad su prestali, nekako sam znala da je vreme. 


Sećam se svoje treme oko mašine za pranje sudova. A vidi je sad, radi ko švajcarski sat. I svi vole da se muvaju oko nje, tobože pomažu. I neka su..
Pogvirim onda u fijoku da proverim da li imam dovoljno #mojsomat tableta. Eh, koja sam ja meni savremena domaćica.



Niko osim mene još nije ustao. 
Ma mislim da ću ipak da napravim i neko domaće ali brzo pecivo.



Brzi uštipci sa kefirom

Sve ove brze varijacije uštipaka izvela sam od osnovnog recepta za Fritule i sve su mahom po sastavu jedno te isto. Razlika je ovde međutim u tome što ne moraju da se prže u dubokoj masnoći (do čega nam je svima, verujem, stalo)

Sastojci za testo

2 jajeta
150ml kefira
250g brašna
kesice praška za pecivo
prstohvat soli
(po želji može se dodati i kašika, dve mrvljenog sira)


Postupak

Sve navedene vlažne sastojke sjedinite viljuškom ili žicom za mućenje. U brašno dodajte so i prašak za pecivo. 
Sjedinite obe mešavine u kompaktnu gustu smesu.

U tiganju prvo ugrejte ulja koliko treba da prekrije dno tiganja. Kašikom sipajte deo po deo smese i pržite s obe strane na umerenoj temperaturi ringle po minut, dva. 
Pržene uštipke vadite na papirni ubrus da bi papir upio višak masnoće.

Uživajte i kad stignete posetite www.somat.rs 
Vidimo se :)














Comments

Popular Posts