Salčići

 



Kod nas u kući zovemo ih salarice.

Nakon što ih nisam jela oko 20 godina i baš se uželela, rešila sam da se oprobam u pravljenju po prvi put i jako sam zadovoljna rezultatom.

Zato vam prenosim ovaj recept.




Sastojci (za oko 25 komada)


250g samlevenog sala (kupila ga u lokalnoj mesari)

300g brašna + nekoliko kašika

1 jaje

1 kašika masti

1 kašika sirćeta

prstohvat soli

oko 120ml belog vina

džem po izboru

šećer u prahu, vanilin




Postupak


U činiji izmešajte salo, sirće i 2 kašike brašna, pa to ostavite po strani.

Umesite meko testo od 300g brašna, masti, jajeta, soli i vina. 

Rastanjite testo oklagijom u četvrtasti oblik što tanje. Premažite ga sa dve, tri kašike umešanog sala. Preklopite zatim testo na način kako se uglavnom preklapaju sva lisnata testa. Ovde neću objašnjavati preklapanje, na Instagramu sledi video kako sam radila, pa tamo možete pogledati. Naravno, ako je hitno i na YT ima toga dosta.

Odmah nakon prvog preklapanja, testo opet oklagijom razvucite, premažite pa preklopite. 

Ponovite to i treći put.

Nakon toga ostavite testo da odmara 30 minuta.

Postupak sa premazivanjem ponovite dok imate sala.

Ja sam radila ova tri ponavljanja dva puta, s time što sam posle drugog puta a pre konačnog formiranja salčića, ostavila testo uvijeno u frižideru da stoji nekoliko sati.

Možete ga ostaviti i tokom noći ali i nekoliko dana u frižideru.



Spremljeno testo rastanjite na 5-6mm debljine. Secite ga u pravougaone oblike željenih dimenzija. Filujte po sredini sa malo džema, pa preklapajte spajajući ivice da džem što manje curi prilikom pečenja. Koristite ako ste u prilici što čvršći pekmez. Ja ga nisam imala.



Poređajte komade na veliki pleh za pečenje sa razmakom od 1 do 2cm. U rerni neka "otvorenom" stranom budu okrenuti prema zadnjoj strani rerne.

Pecite ih 15 do 20 minuta na 200 stepeni.

Pečene odmah posipajte ili uvaljajte u prah šećer izmešan sa vanilinom.








Comments

Popular Posts