Palačinka iz rerne i pita iz tiganja







Dva recepta odjednom, zato što sam lenja i neredovna.


Palačinka iz rerne

Ovu vrstu palačinke sam našla na internetu pod nazivom German pancake i odmah mi je bilo jasno da je to nešto što će nam se dopasti. Naročito zato jer osnova pruža mogućnost nadogradnje i istraživanja mnogobrojnih kombinacija i ukusa. Ja sam prvo za jedan doručak napravila slanu i nisam se zeznula. 
Onda sam vrlo brzo za jednu brzu desertnu situaciju napravila i slatku i tek se tad ustvari nisam zeznula. Osvežavajući krem od kisele pavlake i malo šećera u prahu, pa sveže voće preko..



Dakle, kako god da rešite, ovo nije promašaj. A ne može da ne uspe.
Pošto ovo spada u vrlo lake i vrlo brze recepte, prvo uključite rernu da se ugreje dok umutite smesu.

Smesu za testo umutite (žicom za mućenje) od sledećih sastojaka:

3 jajeta
pola čaše mleka
pola čaše brašna
pola male kašičice soli (za slanu varijantu)
2 vanilin šećera (za slatku varijantu)

U ugrejanu rernu stavite pekač dimenzije otprilike 25x30cm namazan kašičicom putera. Vrlo kratko (oko minut) nek bude u rerni da ne bi puter pregoreo. Zatim u pekač sipajte pripremljenu smesu i pecite 10-15 minuta na 200 stepeni. Produžite i neki minut duže ako volite lepo rumeno testo.



Za vreme pečenja pripremite nadev. Umešajte mladi sir i kiselu pavlaku i malo to posolite. Prepecite u tiganju nekoliko kašika susama. 
Pečenu palačinku izvadite iz rerne i pustite neki minut da se prohladi. Zatim je premažite nadevom i pospite susamom. Urolajte i isecite rolate. Ne moraju da budu besprekorni komadi, slobodno nek se razdrndaju kako hoće jer to uopšte ne utiče na odličan ukus. 







Pita iz tiganja

Pita iz tiganja mi je omiljen brzi način pripreme pite, bez uključivanja rerne naravno.
Fil pripremam uglavnom od sira, mada sam pre neki dan spremala i nadev od mlevenog mesa. 

Pripremite onoliko kora za pitu koliko komada želite da ispečete.
Za dve osobe umešajte oko 50g fete i pola čaše jogurta. Svaku koru tanko filujte/namažite do pola, pa je urolajte do kraja i formirajte u pužić ili kako se to već zove. 
Pripremite sve kore na taj način pa na većem tiganju na malo masti ili ulja pecite po nekoliko pita odjednom i to sa obe strane po minut, dva na umerenoj temperaturi ringle.


Isti postupak sam ponovila i sa heljdinim korama i bile su odlične. Ne brinite ako malo pucaju prilikom savijanja u rolnu, nikakav problem to nije.
Uostalom, je l' vidite negde na sledećoj slici problem?? ;)



Sledeća fotka prikazuje verziju sa nadevom od mlevenog mesa. 
Na ulju se uprži mala naseckana glavica crnog luka i 50ak grama mlevene junetine, pobiberi, posoli i filuje pita na gore opisan način.
Uživajte! 







Comments

  1. Pravim i jedno i drugo i svaku put su svi presrećni kad napravim. Palačinke iz rerne mi je još pravila moja baka - kod nas se zovu ladnjače i jedemo ih bez ikakvog nadeva. Verujem da su sa ovim nadevima koje si pravila tek fenomenalne.

    ReplyDelete
  2. Kolač iz rerne sam pravila puno puta, ali pitu iz tiganja još nikad, al se rešavam, kada, ne znam. Srećna to Nova 2018 godina!!!

    ReplyDelete
  3. Fenomenalni recepti za lenčine kod kuvanja, ko što sam ja. :-)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts