Pita za ručak prvi put...



ali neće biti i poslednji.Tako je odlučeno posle ručka.
Moj sin je pitoljubac i njegova reč je bila "poslednja".
I zaista je pita česta na našem stolu,ali uglavnom ne u vreme ručka.Ali ovo je prva planirana ručak-pita.

Juče mi je u poseti bila moja drugarica Ana. Malo smo pričale o svemu,pa smo najzad došle i do teme spremanja obroka.Šta ponuditi deci a da ona budu zadovoljna(što je vrlo teško)?Zdravo i ukusno i raznovrsno i ..?Zvuči nemoguće,složile smo se.
No,mi,majke i dalje pokušavamo,ne predajemo se.

Tako sam danas zamenila uobičajenu varijantu ručka koja kod nas podrazumeva "dosadnu" supicu,varivo,salaticu i slične stvari jednom "neobičnom" pitom.Verujte mi da često moram da tepam jelima za koja znam da će biti dočekana s negodovanjem.





Podloga je od tankih kora za pitu koje sam onako izvađene iz pakovanja uvila u blagi rolat i isekla na trake(nalik rezancima) širine 1-2 cm.Trake sam lepo razdvojila(negde se sečenjem zalepe jedna za drugu),tj. raskupusala. Ubacila sam ih u prethodno pripremljenu smesu od jaja,sira,jogurta i ulja.Dobro sam izmešala tako da sve kore budu obložene filom. Tu smesu sam rasporedila po dnu pleha za pečenje.
Preko podloge sam mestimično naređala dve viršle,skuvane i isečene na kolutove.
A preko svega prelila sam mešavinu rendanog kačkavalja i tikvice,mleka i jajeta.Začin i so dodati po ukusu.

Za podlogu:
pakovanje kora(400 g.)
200 g. sira(ja sam koristila mladi)
2 jaja
šolja jogurta
pola šolje ulja
pola šolje kisele vode
so

Nadev:
2 viršle(ili više)

manja tikvica(izrendana i oceđena)
100 gr. kačkavalja
1 jaje
šoljica mleka
so

Prilog: salata ili kiselo mleko..

Rezultat izgleda ovako:




Nije ovo ništa spektakularno,već mala promena u navikama.A nama se dopalo,naročito meni jer planiram razne varijante ove pite za naredena spremanja.Sledeći put praviću je sa pečurkama u kačkavalju umesto tikvica i viršli.Razno povrće ovde dolazi u obzir.Pustite mašti na volju.

A i mnogo mi je lakše kad pomislim da sutra u vreme ručka neću da čujem:"Ooopet grašak..."


Evo i ukrasa koji mi je,kao neko malo sunce,sa stočića obasjalo ovaj kišni dan:



Uzgojila Ana,lično ;)





Comments

  1. Mmmm,fino.Podsjeća me na gibanicu ( samo bez tikvica-ne volim ih).Često ju pravim uz paradajz juhu i evo ukusnog ručka:))))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pa ustvari jeste gibanica kao osnova.A ovaj način sečenja kora na trake neću da menjam jer je mnogo vazdušastija kad se ispeče:)

      Delete
  2. odlično!
    mi često jedemo nešto slično, ali samo sir+vrhnje+tikvice sa korama. nemesno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da,razne su varijante moguće od sličnih sastojaka.

      Delete
  3. Lepo izgleda,a verujem da je i ukusno.Slicno pravim gibanicu od jogurta,ali bez sira i nadeva.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ukusno!Kao što rekoh,gibanica je kod nas cenjena na sve načine;))

      Delete

Post a Comment

Popular Posts