Klasična musaka





Musaku pravim vrlo retko jer niko nije ljubitelj. A kad napravim, cela djuvečara plane dok trepneš. 
Imala na raspolaganju nepuna dva sata za spremanje ručka i odmrznuto mleveno meso u frižideru. Reših da bude musaka. 



Kao gratis i za vas potpuno beskorisna informacija, musaka je prvo ozbiljno jelo koje sam naučila da pravim uz babine instrukcije preko telefona. I niko nije verovao da sam je sama napravila.. tada.. pre sto godina.

Moja musaka se vremenom razvijala u smeru koji je meni odgovarao, sa svim začinima i postupkom ređanja koji je prvobitno bio u nekoliko slojeva, ali opet je, čini mi se, najklasičnija moguća.

Potrebno je (za 4-5 osoba):

1,5kg krompira

500g mlevenog mesa
2 srednje velike glavice crnog luka
1 veća šargarepa
peršun, so, ulje
aleva paprika, biber


250ml mleka

250ml vode
2 jajeta



Postupak:


Na ulju upržite sitno naseckan luk, dodajte mu mleveno meso i pržite sve zajedno mešajući povremeno 5-10 minuta. Na kraju krupno narendajte šargarepu, posolite i začinite svim spremljenim začinima. Izmešajte dobro sve zajedno. 

Krompir oljuštite i nasecite na tanke pločice. Na dno nauljene posude poredjajte polovinu pripremljenog krompira, malo ga posolite pa preko krompira rasporedite nadev od mlevenog mesa. Prekrijte meso ostatkom krompira pa sve prelijte mešavinom mleka, vode i jaja. Dosolite, pospite peršunom i zalijte uljem, pa pecite u ugrejanoj rerni 45 minuta na 230 stepeni. 





Comments

Post a Comment

Popular Posts