Kiflice punjene orasima i sirom

 


Od kad sam jednom napunila slatke kifle sirom i džemom od višnje, ne prestajem da oprezno isprobavam nove ukuse i kombinacije, kojima samo nadogradjujem one osnovne, najdraže recepte. 
U našoj porodici se inače teško, da ne kažem s mukom, prihvataju novine kad je kuhinja u pitanju. Bez obzira na to, ja ne odustajem od nekih malih eksperimenata koji prvenstveno meni predstavljaju zadovoljstvo, čineći mi kuvanje zabavnim.



Postupak pravljenja slanih kifli ne menjam već godinama. 
Nijanse su u pitanju kad je o sastavu reč, i to prvenstveno zato jer se koriste namirnice koje trenutno imam u frižideru. Nekad imam mleko, nekad ga nemam. Zamenim ga jogurtom i vodom. Jaja bez problema smanjim za poneko, ali Moja kravica maslac kao završni čin pripreme ovih kifli stvarno nerado menjam.



Tako ih je oduvek pravila svekrva i nekako mi se svidelo od početka. 
Uglavnom nedeljom za doručak ili ređe popodne, kad nagrnemo na vrata, a dva puna pleha se šepure sa trpezarijskog stola čekajući da se rerna ugreje.. 
Hladan maslac, naseckan i složen preko formiranih kifli je oduvek zanosan prizor. 






O ukusu valjda ne moram.. Kifle su spolja hrskave a iznutra meke.

Naravno i Moja kravica maslac u ovom filmu igra važnu, da ne kažem nezamenljivu  ulogu. 





Kiflice punjene sirom i orasima


Sastav (za 10-12 kom)


za testo

250g brašna t400

kašika suvog kvasca
prstohvat šećera
kašičica soli
1 jaje
70ml kisele vode
50ml mleka


za nadev


50g seckanih oraha
50g narendanog tvrdjeg sira po izboru


za premaz

2 kašike umućenog jajeta
1 kašika vode
nekoliko kašika susama
100g Moja kravica maslaca


Postupak


Toplu vodu umešajte sa kvascem i prstohvatom šećera, i sačekajte da se malo aktivira tj. zapeni.
Dodajte zatim sve ostale vlažne sastojke osim jajeta.
Jaje u posebnoj činijici viljuškom umutite, pa odvojte dve kašike na stranu (to će vam trebati za premazivanje). Ostatak jajeta dodajte u smesu.


Lagano, sve vreme mešajući, dodajte pripremljeno brašno. Ne morate sve da dodate ako ocenite da je testo pogodno za mešenje rukama a dovoljno meko.
Na radnoj površini malo umesite testo rukama.
Ostavite ga zatim 40-50 min da naraste.
Naseckane orahe i narendani sir izmešajte.


Naraslo testo oklagijom razvijte na pobrašnjenoj podlozi u oblik kružnice.
Nasecite ga na 8 ili 12 delova/trouglova. Svaki komad filujte sa kašičicom nadeva.
Složene kifle premažite mešavinom jajeta i vode. Pospite susam preko a onda na vrh svake kifle stavite i po kocku Moja kravica maslaca.




Moja kravica maslac do tada držite u frižideru, najbolje prethodno već nasečen na jednake komade.
Pecite kifle u ugrejanoj rerni na 220 stepeni oko 20-25 minuta tj. koliko vam vaša rerna nalaže.





















Comments

Popular Posts