Sarmice od raštana

 



Sarmice od raštana/raštike ili kako u Crnog Gori i Hercegovini kažu, japrake, pravila sam kao i obično sa posebnim zadovoljstvom. 

Ostalo mi je negde od davnina u mozgu urezano da sarme generalno zahtevaju posebno vreme, veštinu i sve tako neke dodatne parametre da bismo rešili da ih pravimo. Kad ono ne. Ovo sam se zadnjih godina opametila.




Otišla sam u subotu do pijace samo po šargarepu i orahe, a već nakon dva sata sam imala sarme u rerni. 
Prvi put sam ih kuvala u rerni i mogu reći da sam prijatno iznenadjena. Ringla mi je bila slobodna za drugu šerpu i kompletna vizuelna situacija u kuhinji bila je rasterećenija. 



Imala sam 20 listova raštana. Poparila sam ih kratko u ključaloj vodi, prethodno im zasekavši središnji deo-nastavak drške zbog lakšeg savijanja.
Za nadev sam na tri kašike ulja ispržila dve naseckane glavice crnog luka, narendane tri šargarepe i jedan usitnjen čen belog luka. 
Dodala sam onda 500g mlevene junetine i sve zajedno upržila 10ak minuta. 
Začinila sam biberom, solju, alevom paprikom i sa dosta svežeg peršuna. 
I na samom kraju umešala pola čaše (od jogurta) opranog pirinča. 
Svaki list filovala sam prepunom kašikom nadeva.



Složene sarme sam nalila sa oko 350ml vode, malo posolila i ubacila u rernu na 180 stepeni da se poklopljene kuvaju 60 minuta.





Ovih 20 komada je bilo savršeno složeno u mojoj Staub šerpi fi 26.
Ako planirate neku kupovinu kod Serotonin.rs obavezno iskoristite svoj popust od 5% uz Promo kod “Kototamo”. 






Comments

Popular Posts