Kupusnik

 



Kupusnik ili pita sa kupusom. 

U našoj kući se oduvek pravi od kiselog kupusa, a nisam čula da se uopšte i pravi od svežeg/slatkog kupusa.

Ranije ga nisam volela osim kad svekrva napravi sa domaćim razvučenim korama. E to je bio doživljaj.

Ja se naravno još nisam odvažila da sama razvlačim kore ali slutim, kad to savladam.. teško nama.



Potrebno je:


pakovanje kora za pitu

za nadev:

300-400g kiselog kupusa ribanca
150ml ulja
2 glavice crnog luka
šolja(200ml) ovsenih pahuljica
ulje, so, biber, aleva paprika, peršun
200ml kisele vode

za kvašenje kora:

100ml ulja
100ml kisele vode



Kupus stavite u duboku činiju pa ga nalijte vodom. Nek odstoji 10ak minuta. Vodu prospite pa ponovite postupak barem još jednom sa novom vodom. 
Ovako ja ispiram kupus koji je dosta kiseo i slan. Vi ne morate ako ocenite da vam je kupus ok.

Na 100ml ulja u dubljem tiganju pržite sitno naseckani crni luk. Kad se luk zastakli i porumeni, dodajte mu od vode ocedjeni kupus. 
Pržite sve uz povremeno mešanje na srednjoj temperaturi ringle. 
Ja sam pržila oko 50 minuta. Kupus se na kraju malo “spusti” tj splasne i dobije lepu smedju boju. 


Na samom kraju dodajte dosta svežeg (ili suvog) peršuna, kašičicu mlevenog bibera, kašičicu aleve paprike, ovsene pahuljice i kiselu vodu.


Imala sam speltine kore i upotrebila sam 9 komada za tri jufke/rolne.
Svaku koru iz grupe sam premazivala mešavinom vode i ulja, a preko poslednje (treće) stavljala sam nadev. 
Formirane pite sam premazala ostatkom tečnosti i zatim pekla 40 minuta na 180 stepeni.



Po nekom mom originalnom receptu, umesto ovsenih pahuljica idu mleveni orasi, ali i ovsene su super. Čak ne morate ni njih da stavljate.. one mi služe više za masu.

Ova pita je nastala tako što mi je ribanac neiskorišćen preostao nakon spremanja podvarka. 
Muke žive.. ;))






Comments

Popular Posts