Venac od kupus kifli





Prvo sam rešila da ispečem kupus kifle.
Kupus kifle su nezavisno pecivo i nisu imale veze s ovim vencem dok ja nisam odlučila da ih umesto uobičajenog pečenja komad po komad, poređam ovako u krug. I dopalo mi se kako to izgleda.
Ukus sam takođe modifikovala. Umesto običnog filovanja sirom, dodala sam siru još i začine (ruzmarin, vlašac i malo majčine dušice). A naređane u plehu premazala sam ih maslinovim uljem.


U kupus kifle se ne stavlja kupus kako sam ja pomislila kad sam prvi put čula za taj naziv. 
Naraslo testo se filuje, uvije u rolat pa seče tako da rezovi nisu paralelni nego uvek svaki sledeći formira nešto kao trougao. Tako taj komad isečenog rolata ima interesantan presek sa obe svoje strane. Što tek pečenjem potpuno dođe do izražaja.



Recept za testo

400gr brašna
200 ml kisele vode
1 jaje
100 ml maslinovog ulja
pola kocke kvasca
so

Zamesiti i ostaviti na toplom mestu dok naraste.

Pripremiti fil od 250gr sira i kašičice začina po vašem izboru. Ja za ovakva testa najradije koristim vlašac i majčinu dušicu. Znači jedna kašičica ove mešavine. Posoliti samo ako sir nije slan. Fetu ne soliti dodatno.
Umešati lepo sir i začine pa nafilovati testo razvijeno u koru.
Seći oštrim nožem komade rolata. Poređati u papirom obloženi pleh i premazati maslinovim uljem.
Peče se oko pola sata u već zagrejanoj rerni na 200 stepeni, tj. dok ne dobije lepu rumenu boju.

* * *

Ovo sam pravila i u Hrono verziji, i mogu vam reći da je možda i za nijansu ukusnije. 


Za testo sam upotrebila

brašno 250 gr (mešavina speltinog i ječmenog)
200ml kisele vode
kašičicu praška za pecivo
tri kašike maslinovog ulja
kašičicu soli

Umešeno testo sam odmah razvila na brašnom posutoj dasci i nafilovala pa sekla i ređala kao u već opisanom postupku.
Fil je isti kao u prethodnoj verziji.
Poređano u plehu sam premazala žumancetom i posula semenkama suncokreta i bundeve.

Pokriveno krpom ostavila sam da odstoji 60 minuta pre pečenja.
Peče se oko 45 minuta na 180 stepeni u ugrejanoj rerni.






Jasno je, naziv potiče od njihovog raskupusanog izgleda..








Comments

  1. Divne slicice i receptic u obe verzije.:)))

    ReplyDelete
  2. Divan recept u obe varijante. Mislim da ću prvo isprobati hrono verziju.

    ReplyDelete
  3. Miriše iz ekrana. :-) Divno izgleda.

    ReplyDelete
  4. Probacu i sa kupusom, vidicu sta ce da ispadne :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts