Laka lenja pita








Gledam nedavno po ostavi koju ću posudu da upotrebim za pečenje ove lenje pite i pogled mi nesvesno krenu ka tepsijama. Uvek je bilo obrni okreni, ali tepsija uvek može. 
Svekrva je nekada nedeljom samo u plavoj tepsiji pekla pile sa krompirima. U drugoj, bordoj je pekla princes krofne.


Moja najudaljenija sećanja iz detinjstva tepsiju povezuju isključivo sa pihtijama koje uopšte nisam volela. Mrzela sam tih nekoliko velikih plavih tepsija savršeno ravnog dna, zbog njihovog igrajućeg sadržaja, kome, mi deca, ni slučajno nismo smeli da se približimo. Nismo to ni želeli. Ali bile su tako fino ravnomerno rasporedjene u hladnijim sobama naše kuće naročito u zimskom periodu i u vreme slava.

Kad sam malo porasla, počeli su da me nerviraju oni nepravilni komadi pihtija uz obod tepsije koji su bili neizbežni ako u okrugloj formi sečete kockice. A moja baba je baš tako sekla dok sam ja sedela pored nje i pažljivo pratila kako teče ceo proces kao da me mnogo zanima šta će da se desi.


Kad sam još malo porasla svoje prve kiflice ispekla sam u toj tepsiji. I duplu meru lenje pite pekla sam uvek u njoj. I opet oni nepravilni komadi s kraja koji su ustvari bili najsladji. 
Pogačice, pogače, proje, tartovi, savijače, pice, pile s krompirićima, musake. Redjali su se nadolazećih godinama u plavoj tepsiji koja kao da nije starila.


Stigli su u našu kuhinju mnogi drugi, novi i moderniji pekači, ali tepsija strpljivo i dostojanstveno leži na svom starom mestu, ispod nekoliko najvećih šerpi, na samom dnu kredenca. Kao da živi neki svoj život mimo sadašnjeg i svih prošlih i budućih vremena i trendova.


Kad su deca otišla od kuće nabavila sam nam novu, manju, prskano sive boje.. jednako lepu.



Verujem da svi znate kako se pravi lenja pita. Vrlo lako, naravno. Ali ja sam u zadnje vreme sklona da tražim i od lakšeg lakše jer sve češće mrzovoljno i bez dovoljno slobodnog vremena pristupam obavezama.
E ovo je lenja pita bez rendanja i oceđivanja jabuka, prosto rečeno - smuti pa prospi, u tepsiju naravno.




Sastojci za testo:

3 jajeta
čaša jogurta
čaša ulja
čaša šećera
vanila ili korica limuna
3 čaše brašna
1 kesica praška za pecivo
kašičica cimeta
šolja seckanih oraha

1kg kiselih jabuka
malo limunovog soka
2 kašike griza

Čaša za odmeravanje je ona uobičajena, od jogurta.



Postupak izrade:

U posudi izmešajte sve navedene sastojke za testo, tako da masa bude glatka, bez grudvica. 





Oljuštite i naseckajte jabuke na kockice. Poprskajte ih malo limunom, izmešajte pa pospite grizom i opet izmešajte sve, tako da jabuke ravnomerno budu obložene grizom. 
Umešajte jabuke u smesu za testo. 


Tepsiju podmažite uljem i pospite u tankom sloju brašnom. Istresite višak brašna. 
Ovo je starinski način podmazivnja pre pečenja ovakvih vrsta kolača. Možete upotrebiti samo pek papir ako više volite.




U rerni zagrejanoj na 180 stepeni pecite lenju pitu oko 30 do 40 minuta. Proverite pečenost pomoću čačkalice. 



Ja sam pečenu pitu obilno posula cimetom.



Ovaj post je nastao u saradnji sa kompanijom Metalac. 


Comments

  1. As reported by Stanford Medical, It's really the SINGLE reason this country's women live 10 years more and weigh on average 42 lbs lighter than we do.

    (And actually, it really has NOTHING to do with genetics or some secret-exercise and absolutely EVERYTHING related to "HOW" they eat.)

    P.S, What I said is "HOW", and not "what"...

    TAP this link to uncover if this short quiz can help you find out your real weight loss potential

    ReplyDelete
  2. mari gabung bersama kami di Aj0QQ*c0M
    BONUS CASHBACK 0.3% setiap senin
    BONUS REFERAL 20% seumur hidup.

    ReplyDelete
  3. Ponudba posojila brez protokola
    Pomoč je najboljši način, da delite svojo večno ljubezen, zato nas je spodbudilo, da vam zagotovimo posojilo v višini 2.000 EUR pod zelo preprostimi pogoji in ne glede na raso. Prav tako vlagamo in dajemo posojila med posamezniki vseh vrst. Pišite nam po whatsapp ali e-pošta.

    E-pošta: simondurochefort@gmail.com
    WhatsApp: +33752366330

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts