Pasulj

 




700-800g pasulja operite pod mlazom vode (najbolje kroz cediljku). Stavite ga onda u veću šerpu i nalijte čistom hladnom vodom. 

Koliko vode? Toliko da pasulj bude dobro potopljen, jer će nabubreti. Otprilike 2 do 2,5 litra vode sipajte. 

Neka odleži više sati, ili tokom noći (najbolje). 



Posle više sati ili sutradan:
Stavite šerpu na ringlu da pasulj proključa, pa tu prvu vodu prospite. 
Nalijte novu vodu da pasulj ogrezne, tj da vode bude za oko 5 do 6 cm iznad nivoa pasulja. 

Dodajte mu suvo meso (ja sam stavila 600g špic rebara), usitnjenu glavicu crnog luka i nekoliko usitnjenih čenova do cele glavice belog, seckanu vezicu peršuna, kašiku aleve paprike, kašičicu soli i ako imate jednu celu ili naseckanu svežu/smrznutu papriku. 



Poklopljen pasulj kuvajte onda na slaboj temperaturi 1,5 do 2 sata. Proveravajte kuvanost zrna jer dužina kuvanja varira u zavisnosti od vrste pasulja. Možda se vaš pasulj skuva mnogo brže. Dodajte povremeno vodu ako ocenite da je dosta isparila i na samom kraju kuvanja dodajte još peršuna i još malo dosolite i začinite ako treba. I ne mešajte mnogo tokom kuvanja da vam zrna ostanu cela, lepše je.

Ja sam ovog puta kuvala u svojoj komfornoj Staub Cocotte 26 šerpi i jako sam zadovoljna rezultatom.


Ako ipak odlučite da kuvate u ekspres loncu, pasulj može biti skuvan već za oko 45 minuta.






Uz promo kod Kototamo, na celokupan asortiman kod Serotonina ostvarujete 5% popusta.
Ne zaboravite da uz neki dobar nož kupite i onaj odličan oštrač.



Comments

Post a Comment

Popular Posts