Čokoladni hleb




Odavno mu se spremam. Razmišljala sam koji recept da sledim, obzirom da ih po internetu ima na sve strane. Na kraju sam odlučila da samo preobratim svoje testo za slatki hleb, tj Miliprot / Milchbrot, u čokoladnu verziju. 



Za testo je potrebno:


300-400g brašna
pola kesice (1,5 kašika) suvog kvasca
150ml toplog mleka
70ml ulja
3 kesice vanilin šećera
3,5 kašike kakao praha
1 jaje
kašika vanila arome ili rendana korica limuna 
brašno za posipanje radne površine
žumance za premazivanje formiranog testa

Ponekad dodam i kašiku kisele pavlake u testo. Ovog puta nisam.


Za čokoladni nadev sam upotrebila:

100-150g crne čokolade
nekoliko kašika Callebaut perlica (žitarice obložene belom čokoladom)




Postupak:

Kvasac umešajte sa nekoliko kašika vode i prstohvatom šećera. Sačekajte 15ak minuta dok ta smeša zapeni. Nakon toga je u posudi za mešenje pomešajte sa svim vlažnim sastojcima. Tada dodajte oko 350g brašna, kakao i šećer. 
Mešajte testo špatulom dodajući vrlo postepeno brašno kako ne biste preterali s njim pa da vam testo bude pretvrdo.
Prebacite masu na pobrašnjenu podlogu i doradite je rukama. 
U ovlaš nauljenoj posudi ostavite testo da pokriveno narasta oko 60 minuta na toplom.

Nakon toga formirajte testo na način koji vam odgovara. Možete da napravite oblik pogačica, kifli, buhtli.. možete da ih punite čokoladom itd.
Ja sam se odlučila za oblik duple pletenice.
Dupla pletenica se dobija tako što se testo plete od sedam traka. Kako ja ovde sigurno ne bih dobro objasnila postupak, skoknite na Kototamo Instagram gde sam snimila kratak video koji vam možda bude od pomoći.


Formirano testo namazala sam žumancetom i uljem.

Pre nego što ga stavite u rernu na pečenje, neka odstoji i još malo naraste u posudi u kojoj će se peći. Ne bi trebalo da preskačete ovaj korak, primetila sam da testo tako manje puca prilikom pečenja.

Pecite oko 30-40 minuta na 200 stepeni. Ako formirate manje hlebove, pogačice ili kifle od ovog testa, pecite ih kraće.
Toplo pecivo servirajte sa otopljenom čokoladom uz kafu ili mleko. Uživancija, videćete. 


Moram da napomenem da je testo bilo vrlo diskretno slatko, ali činilo mi se da ne bi valjalo sladje s obzirom na to da sam ga servirala uz čokoladni preliv.



Comments

Popular Posts