Ledene kocke







To je prvi kolač zapisan u mojoj prvoj ličnoj svesci sa receptima i dobila sam ga od kume Verice kod koje sam čak i bila na svojevrsnoj "obuci" za pravljenje Ledenih kocki. Sećam se da sam stajala u dovratku njene male kuhinje i pratila šta radi i činilo mi se tada da oko svega ima baš mnogo posla, ali da vredi zbog krajnjeg rezultata.. I kao što to obično biva, neke detalje posebno uočimo.. Ja sam zapamtila miris tog šerbeta i trenutka kad se njime natapa kora.
Od tada sam ga pravila mnogo puta, u početku baš jako često, zatim je postojao jedan period kad smo skoro zaboravili da Ledene kocke uopšte postoje i evo ga zadnjih godina, opet po nekoliko puta godišnje kod nas na stolu. Neko bi pomislio, pa i nije to baš mnogo često.. Ali kad se uzme u obzir da je današnje vreme zatrpano svakojakim novim receptima i sortama kolača, pa smo svi malo više radoznali da mnoge isprobamo.. što bi rekle babe, gladne nam oči.. nije ovo sa Ledenim kockama tako loše.
Sve u svemu, ne postoji nijedna osoba koju sam u životu srela da ne voli Ledene kocke. U našoj kući ih svi obožavaju.
Ja sam tokom svih ovih godina neznatno menjala recept ali samo u pogledu "tanja kora deblji sloj krema", pa sam na osnovu toga i došla do mera i odnosa sastojaka koje meni lično najviše odgovaraju za pekače u kojima ih najčešće pečem.



Potrebni sastojci
(za pleh dimenzije oko 25x30cm)

za patišpanj/koru:

6 jaja
6 kašika šećera
6 kašika brašna
2 kašike kakaa

za šerbet:

100g šećera
350ml vode

za krem:

1 litar mleka
10 kašika brašna (dobro napunjenih, ne ravnih)
8 ravnih kašika šećera
2 kesice vanilina
150-200g putera

za glazuru:

100g crne čokolade
kašičica putera
nekoliko kašika mleka

Postupak

Uključite rernu da se ugreje na 200 stepeni.

Belanca odvojte od žumanaca pa ih sa šećerom umutite mikserom u čvrst šam. Dodajte žumanca pa umutite toliko da se sve sjedini. Na kraju bez uključivanja miksera, najbolje špatulom, umešajte brašno i kakao. 
U uljem podmazanom plehu pecite patišpanj 20ak minuta na 180-200 stepeni.

Dok se kora peče skuvajte šerbet tako što ćete u suvoj šerpici da prepržite 100g šećera vodeći računa da ne pregori. Pržite toliko dugo dok šećer na pojedinim delovima ne počne da dobija zlatno bakarnu boju. Tada sipajte preko šećera pripremljenih 350ml vode. Nek vas ne uznemirava bombastični zvuk koji proizvodi susret vrelog šećera i vode. Kuvajte šerbet dok se sav šećer ne otopi. 
Sačekajte neki minut pre nego šerbet ravnomerno izlijete preko pečene kore. 

Na redu je kuvanje belog krema.
Od pripremljenog litra mleka izdvojte 200ml, pa u njega umešajte 8 kašika šećera, vanilin i 10 kašika brašna. Promešajte dobro da se sve grudvice razbiju.
800ml mleka sipajte u šerpu pa stavite da se kuva. Čim proključa, sklonite s ringle i umešajte smesu od mleka, šećera i brašna. Neprestano mešajući žicom dokuvajte na umerenoj temperaturi ringle dok ne dobijete gušći krem (brzo ide). Odmah dodajte i puter, promešajte sve još jednom dobro i isključite ringlu.
Kuvani krem dok je vruć razlijte preko kore. 

Za glazuru, na pari ili na slaboj jačini ringle, otopite čokoladu, puter i mleko. Odmah njom premažite površinu belog krema.

Kolač dobro ohladite pre služenja. I slikanja.











Comments

Popular Posts