Raštan pita







Raštan ili raštiku prvi put sam u svojoj kuhinji upotrebila prošle godine spremivši sarmu. 
Raštan je kupus koji najjednostavnije rečeno "ne zatvara glavicu". 
Listovi koje sam tada kupila, bili su veliki i komforni baš onako kako ja volim da se ne jurim sa filom koji bi eventualno pobegao prilikom zavijanja.
Pre neki dan sam na pijaci našla lepe mlade listove i momentalno obustavila gledanje u blitvu za koju sam prvenstveno išla na pijacu.

Od svoje četiri vezice odmah sam izdvojila dve i skuvala lepu čorbicu. Jedna je zvršila u piti o kojoj vam danas pričam. Poslednja vezica me još čeka. Mislim da će opet biti neko varivo. 
U svakoj vezici ima po deset listova, da biste se bolje orijentisali što se tiče količine.

Raštan pita recept

Potrebni sastojci

pakovanje debljih kora
10 listova raštana
400g sıra (ja sam koristila mlađi)
1 jaje
200ml jogurta
150ml kisele vode
120ml ulja
so



Postupak

Listove raštana operite i nožem im uklonite središnji tvrđi deo. U ključaloj vodi obarite listove neki minut, pa ih ocedite. Naseckajte listove na trake ili kocke.
Ostale sastojke za fil umešajte pa im dodajte raštan.
U nauljeni pekač ređajte naizmenično kore i fil tako što ćete svaku koru da nafilujete sa po 3 do 4 kašike fila. U slučaju da imate tanje kore, svaku premazujte sa manje fila. 
Poslednju u nizu kora takođe malo premažite ostatkom fila pa je obilno pospite susamom. 
Pecite pitu u prethodno zagrejanoj rerni 30 do 40 minuta na oko 220 stepeni.
Sve ovo isto možete da uradite sa spanaćem ili blitvom ako nemate raštan. Jedina razlika je što ja ni spanać ni blitvu ne barim pre dodavanja smesi za fil.


















Comments

Post a Comment

Popular Posts