Posna crna torta





Posna crna torta je u našoj kući uvek imala oblik posnog crnog kolača. Toliko je često pravljena kad su deca bila mala, da mi je u jednom trenutku dozlogrdila, pa sam je potpuno izbrisala iz sećanja. Odnosno, sećala sam je se kao dosadnog posnog kolača koji smo baš za svaku posnu priliku pravili. Od svekrve nasleđen recept pa i navika, s obzirom da nikad lično nisam neke afinitete ni simpatije gajila ka posnim slatkišima. Tako je to bilo nekad, nekoliko svečanijih slatkiša se vrtelo u krug. Par torti ili princes krofne za mrsna slavlja a ovaj posni kolač kao da nije imao alternativu u vreme posta.
Za mene je posna bila štrudla s jabukama, ponekad s višnjama, a omiljena mi je bila i ostala suva pita sa mnogo oraha i bez suvog grožđa.
Kako to obično biva, moda se vraća a istorija ponavlja.. i evo nas. Imamo ovde jedan izvanredan kolač koji može čak i u vidu torte da se ispeče, kako mu i u nazivu piše. Iskreno, ne bih rekla da smo ga ikad ispekli u okrugloj formi. Pošto sam nedavno kupila fin okrugli plehčić, ni mnogo veliki a ni mali.. taman za mere ove torte kolača, verovatno ću naknadno dodati još neku sličicu u ovaj post. 
Pa da pređem na recept.



Sastojci se mere šoljom za belu kafu ili čašom od jogurta.

Potrebno je

2 šolje brašna
kašičica sode bikarbone
1 šolja seckanih oraha
2 kašike kakaa
2 kašike meda (po izvornom receptu šolja šećera)
3 kašike džema
1 šolja obične vode
malo više od pola šolje ulja (ja sam koristila Terra Creta maslinovo)

Sve sastojke pomešajte špatulom, izlijte u podmazan kalup (20x25cm) i pecite na 200 stepeni 20ak minuta. 















Comments

Popular Posts