Bataci u Zlatiborac slanini








Volim naša vikend okupljanja oko stola i moju kuknjavu nakon toga kako sam opet preterala sa spremanjem, stajanjem uz šporet i prljavim sudovima. 
Volim odlazak na pijacu i celu tu paletu boja od voća i povrća koju onda dovlačim kući. 
Volim kad s olakšanjem spustim pune torbe iz ruku koje su se istegle iz ramena, pa pristavim kafu dok još svi spavaju. 
Volim da uz kafu smislim drugačiji način spremanja starih dobrih namirnica koje svi volimo.



Volim kad stignem da spremim samo još nešto pored svega drugog.
I skoro da sam počela da volim što svesno nastavljam blesavu tradiciju svih žena iz moje porodice, a verovatno i vaše, a to je tradicija prekomernog ugađanja dragim ljudima. 

Bataci i slanina su nešto oko čega se kod nas ne diskutuje. Samo se jede. Htela sam ih prošlog vikenda malo drugačije.



Recept

Potrebni sastojci:

5-6 komada pilećih bataka
2 krupnije glavice belog luka
150g šampinjona
2-3 paradajza
peršun, žalfija ili ruzmarin
biber, so, ulje


Postupak:

Batake posolite. Svaki batak temeljno obmotajte sa nekoliko režnjeva Zlatiborac tanke slanine. Poredjajte ih u pekač. Složite oko mesa cele čenove belog luka, krupno nasečene šampinjone, paradajz ili neko drugo povrće. Pospite sve svežim peršunom i žalfijom ili ruzmarinom. Na kraju sve poprskajte maslinovim uljem i pecite u ugrejanoj rerni na 200 stepeni oko 20 minuta pokriveno folijom ili pek papirom, a onda još 30 minuta otkriveno. 


Ako pečete samo batake u slanini bez dodatnog povrća potrebno je kraće vreme u rerni. A sve ovo možete naravno da uradite i sa karabatacima. 


Ovaj ručak je bio odličan. 
Bolno zadovoljni izrazi na licima uz držanje za stomak i ja kao po običaju unezvereno nesigurna da li je svega bilo dovoljno i zašto se dođavola nije pojelo i povrće.. koje opet moram ja da počistim.


Ko je u vašoj kući čistač tanjira?
Šta je to što biste vi voleli da ostavite zapisano u sećanju narednim generacijama? Okupljanja za stolom? Priče? Mirisi? Ukusi?

Na tu temu pišite mi u komentarima Instagram posta koji sledi i tako ćete dobiti priliku da postanete dobitnik ukusnog nagradnog Zlatiborac paketa. Dakle Giveaway na Kototamo Instagramu.

I uvijte batake u slaninicu obavezno :*












Comments

Post a Comment

Popular Posts