Špric keks






Ovaj keks me je odavno čekao u malom ljubičastom kuvaru neverovatno primamljivog nazive Easy chocolate. 



Da nije sve tako "easy" shvatila sam nakon što sam ga ispekla. Keks je bio preukusan ali nije bilo ni traga od špric šara po njemu i nije bilo šanse uzeti ga u ruku. Moguće ga je bilo jesti samo direktno sa pleha i to kašičicom (što smo kasnije i uradili). Na sam dodir se raspadao. Dakle nije bilo govora da ga dodatno šaram i čokoladom, a to i jeste bila glavna ideja. 



Želela sam keks kao sa slike.
Eto, još jednom se pokazalo da nije sve kao što piše tj. izgleda u knjigama. 
Jedva sam zaspala od razočarenja. 

Ujutru, pre svitanja čini mi se i nakon skoro polučasovnog guglanja i biranja, došla sam do kombinacije sastojaka koji ulivaju nadu. Uslov je bio da recept ne sadrži jaja.

Zasukoh rukave. Šta mi je to teško kad opet neću sama da mutim. 



Kenwood KMix je pravi zmaj za ove i mnoge druge kuhinjske stvari. Onako elegantno stabilan i nečujan. Ne mogu stvarno da kažem da dok je on mutio ja sam otišla da namažem nokte. 
Ne. Dok je on mutio ja sam stajala tik uz njega i zaljubljeno ga gledala. 




Recept:

Potrebno je
(za oko 20 komada)

100g maslaca sobne temperature
100g prah šećera 
vanila 
140 do 150g brašna
20g gustina
2 do 3 kašike mleka



Postupak:

Pripremite špric ili poslastičarsku kesu sa nastavkom za tulumbe. Možete koristiti i drugačije nastavke ako ih imate. Recimo za kekseve kružnog oblika, takozvane čajne kolutiće, odgovaraju i uži nastavci.



Maslac, šećer i vanilu umutite mikserom. Dodajte tome lagano brašno i gustin pa opet izmešajte. Mleko postepeno dodajte tek toliko koliko je potrebno za čvrsto testo koje može lagano da se istiskuje iz kese ili šprica.

Na plehu obloženom pek papirom formirajte oblike keksa kakve volite.
Pecite ih zatim u rerni na 200 stepeni oko 10 minuta.



Prohlađen keks dekorišite čokoladom otopljenom sa malo ulja ili mleka.

Pošto je ovde reč ne samo o keksu, već i o ovom lepom crvenom, jako ozbiljnom Kenwood KMix mikseru, koji sam prethodnih dana imala priliku da isprobam i testiram, moram da kažem pre i posle svega da je ovo bilo mnogo više nego testiranje. Bilo je pravo uživanje.



Osećala sam se s njim na svojoj kuhinjskoj radnoj površini kao pravi profesionalac. Posle godina i godina mućenja i mešenja ručnim mikserima, poželela sam sebi skromno za neku od narednih Novih godina baš ovakav poklon.




A do tada, umutio mi je još jednu turu puslica u obliku jelki :)








Comments

Popular Posts