Praznične puslice





Oko Nove godine su mi važne drugačije stvari. Ne pokloni i ne ukrasi i lampice. 
Zapažam tada ono što inače ne stignem da vidim. Na primer to koliko je ljubazan onaj mesar u drugoj smeni koji kad mu kažem da hoću tanke šnicle, on tanke i iseče. 



Oko Nove godine su mi važne torte od oraha i zimsko cveće. I sunce. Zbog njega prelazim na drugu stranu ulice i idem u neplaniranom smeru, baš kao da znam gde sam pošla.


Oko Nove godine mnogo više osluškujem. Čujem svoje prazne balone od vode koje vetar kotrlja na terasi. Čujem da je komšinica promenila omiljenog pevača i da su joj stigli unuci. 
Čujem potpetice i crveni voz, pa kažem uvek kako ću sutra i ja da se ukrcam za nema veze gde. U tom vozu čujem ženu koja kaže Nema i dete koje počinje da plače. I čoveka koji kašlje. 



Strašno mi je važno da oko Nove godine bar jednom na ulici osetim nekadašnji miris loženja uglja. Uvek me podseti na jednog Dobrivoja koji u našoj staroj kuhinji povijen sedi i jede vrelu supu. Moja baba je imala tu čudnu tročlanu ekipu, Dobrivoja, Radu Bobinu i Micu Ciganku koju je povremeno zimi okupljala nad svojom pilećom supom. I taj miris loženja me bolje od svega drugog podseti da je baš tad vreme da bez griže savesti zamesim krofne i pregledam neke stare slike. I da dobro omirišem čist smrznuti veš sa žice.



Oko Nove godine posebno zebem za svojim ljudima. Naročito onima koji mi nisu u vidokrugu. A nisu mnogi. I želim da ih vidim ali više od toga želim da su svi dobro. Nekad potpuno umirim disanje da mi ne remeti te najvažnije novogodišnje želje. 


PUSLICE



Potrebno je

2 belanceta
150g kristal šećera
nekoliko kapi limunovog soka

Šećera uvek ide duplo više od belanaca, mereno u gramima.
Belanca treba da su sobne temperature, pa nek odstoje van frižidera barem 2-3 sata. 

Postupak

U staklenoj činiji nad slabom parom mešajte belanca i šećer nekoliko minuta dok se kristali šećera ne otope.
Onda to sklonite sa pare i mikserom slabije jačine mutite nekoliko minuta. Dodajte limunov sok i mutite još toliko. Treba da dobijete jako čvrst šam. 
Napunite njime poslastičarsku kesu sa zvezdolikim nastavkom pa preko štapića naredjanih po plehu obloženom pek papirom, istiskujte puslice željenih oblika.
Sušite ih u rerni na 80-100 stepeni oko 60-70 minuta. 


Recept i tekst su moja decembarska kolumna na Buro247. Čitate ih, zar ne?





Comments

Popular Posts