Mirisi starinske kuhinje







Složili smo se već više puta da je babina kuhinja uglavnom neprevaziđena kategorija u životu skoro svakog čoveka. 
Kuhinja moje babe Ruže nije bila naročito raznovrsna kad su korišćeni satojci u pitanju, a ni mnogo eksperimentalna. Đuveč, paprikaš, musaka, ćufte u sosu, sladak kupus, restovani krompir, pilav. 
Samo sam musaku i ćufte naučila da kuvam od nje, i to ubrzo pošto sam se udala i jednog dana rešila da spremim ozbiljan ručak, tj. musaka. Sećam se da smo skoro svo vreme dok musaka nije dospela u rernu provele na telefonskoj vezi. 
Sa ove udaljenosti, jasno mi je da je u jelima najradije kombinovala krompir, papriku i paradajz.
Pošto njene recepte nemam a sve češće me kopkaju, uz to su slike i mirisi tih šerpi i tanjira i dalje jasni u mom sećanju, povremeno oživljavam sve to na moj način.


Krompir s uprženom paprikom

Obarite kilogram krompira u slanoj vodi. Dok se krompir kuva, na dve dobre kašike svinjske masti propržite celu naseckanu glavicu belog luka pazeći da ne pregori. Vrlo brzo nakon toga luku dodajte tri do četiri krupnije nasečene paprike (ja sam upotrebila smrznutu). Pržite na srednjoj jačini ringle da se luk i paprika lepo zacakle i dobiju grilovan izgled. Na kraju posolite, pobiberite, dodajte dosta peršuna i umešajte skuvani, od vode oceđeni krompir. 
Napomenuću samo da bi bilo dobro da nikako ne menjate svinjsku mast bilo kojim uljem u ovom jelu.



I ovo na narednim slikama ima veze sa starinskom kuhinjom moje babe. To je pileća prža koju sam uz salatu smestila u pogačice.


Pileća prža u pogačici

Potrebno je
(za četiri komada)

4 pogačice
veća glavica crnog luka
belo pileće meso od jednog srednje velikog pileta
dve, tri crvene/zelene paprike
ulje, so, peršun, biber..

Ispržite na ulju veću naseckanu glavicu crnog luka da luk dobije lepu smeđu boju. Belo pileće meso od jednog pileta i dve, tri paprike nasecite na kockice. Dodajte sve to luku i pržite na jačoj temperaturi ringle sve dok suvišna tečnost koju piletina i paprike opuste ne ispari. Tada isključite ringlu, posolite, začinite biberom i peršunom pa uz salatu spakujte u pogačice ili pojedite nevezano za hleb ;)












Comments

  1. Slažem se sa tobom da su nam ti ukusi ostali od naših baka, ali jedno što ne zaboravljam je, da su koristili domaće proizvode i u sezoni kad ih je bilo.
    Ja pravim restovan krompir kao ti ovaj tvoj gornji krompir, samo sa crnim lukom umesto belog, ali da znaš da ću jednom probati kao ti..a pileću pržu još nikad nisam probala, a da znaš da hoću, ako ne zaboravim kad sledeći put kupim belo meso.

    ReplyDelete
  2. Recepti su vam odlicni i slike su vam savrsene ! Hvala sto delite sa nama vase recepte. :)

    ReplyDelete
  3. Savršeno. Čak i miriše iz ekrana. :-) Ja sam od moje bake naučila kako napraviti kolać od belog hleba i kako farbati jaja u luku. Malo sam je "nadgradila" u svim tim godinama. :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts