Zagorski štrukli






Potrebni sastojci
(slana verzija)

za testo:
350g brašna (pola oštrog i pola mekog)
1 jaje
kašika ulja
ravna manja kašičica soli
malo mlake vode tj. koliko je potrebno da se umesi lepo meko testo

za nadev:
250g mladog sira 
1jaje 
2-3 kašike kisele pavlake
so

2 do 3 litra posoljene vode

za preliv:
oko 80g rastopljenog putera
200-300g kisele pavlake

Postupak

Zamesite testo tako što u vangli promešate brašno, jaja, ulje i so, a onda svemu lagano dodajete toplu vodu dok ne dobijete lepo meko testo. Testo ostavite zamotano u prozirnu foliju da odstoji otprilike sat vremena. Ako nemate prozirnu foliju, nauljite testo pa ga u vangli ostavite poklopljeno tanjirom ili krpom.

Za to vreme pripremite fil tako što ćete sve sastojke za fil umešati.

Pripremite i jednu veću šerpu i u nju sipajte nekoliko litara vode i kašiku soli. Stavite na ringlu da se voda greje.

Testo koje je odstojalo na pobrašnjenoj podlozi razvijte oklagijom u tanku koru. Ja više volim kad kora nije potpuno tanka već ima debljinu barem dva tri milimetra.
Nafilujte testo nadevom, pa ga uvijte u rolat. Zatvorite mu krajeve da nadev ne curi.
Uzmite tanjir malo debljeg oboda (dakle ne one skroz tanke arkopal tanjire) pa tim obodom isecite rolat na komade dužine 7 do 8cm). Na taj način će sečeni komadi biti lepo zatvoreni i fil neće da curi. Ako se i desi na nekim mestima curenje, popravite to slepjivanjem prstima i sređena stvar. 
U proključalu vodu ubacite sečene komade da se kuvaju. Kad isplivaju sa dna na površinu, kuvajte ih još 3 do 4 minuta.
Izvadite rešetkastom kašikom iz vode i poređajte u pekač.

Prelijte sve mešavinom otopljenog putera i kisele pavlake, pa pecite u zagrejanoj rerni 30 do 40 minuta na 200 stepeni.








Mislim da mi je to sa testom, štrudlama i ostalim pitama od nje. 
Pitala sam je juče neke detalje oko njenog recepta za štrukle, a ona mi između ostalog kaže "..pa pošto ćeš ti slane onda sol.." Pa da, na slatke štrukle sam zaboravila!! 



Njeno veličanstvo, tetka Mara, ja i njena slatka štrudla u tri verzije, jer šta ima da se ulazi u kuhinju bez barem tri ;) 
Sa višnjama, jabukama i sirom. <3


* * *

U međuvremenu su stigle i slatke štrukle. Za njih u receptu samo izbacite so, pošećerite vrlo malo testo, a u nadev od sira i jaja dodajte dve tri kašike šećera, vanilu, limun.. Ja sam ovog puta umesto mladog sira upotrebila krem sir ABC, a dodala sam i malo odmrznutih višnji koje su se tu našle. 












Comments

  1. Uf, sad si me našla! Volim zagorske štrukle. :-)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts