Rolnice sa Zlatiborac dimljenom slaninom





Pre neki dan sam dok sam se pela stepenicama moje zgrade, srela sam jednu stariju komšinicu, koja mi kao i svaki put kad me vidi, reče: Zdravo Sandra, aaajde svrati nekad kod mene na kafu. 
Zahvalim joj se ja fino kao i uvek, objasnim zašto ovog puta ne mogu i odem svojim putem.
Međutim, dok sam išla ka svom stanu, sa nekom nelagodom sam razmišljala o tom susretu kao i o mnogim pre njega ali i o budućim koji će verovatno isto da izgledaju. Starica koja tugaljivim tonom zove na kafu i ja koja uvek žurim. 
Palo mi je na pamet i to da je ona jedna od retkih stanara starosedelaca koje sam nekad davno kad sam se tek doselila, zatekla u zgradi. Većinu stanova su naselila nova lica. Pa opet s njom nikad nisam popila kafu.
A rekla mi je jednom isto tako u prolazu kako nikad ne može da zaboravi da sam je pre više godina natovarenu namirnicama s pijace povezla do kuće. Ja se toga naravno ne sećam, ali joj verujem.
I rešim tog popodneva da odem. Kuc kuc. Oduševljenje. 
30 minuta sasvim prijatno provedenog vremena uz kafu i priču o unuku koji će možda da svrati za vikend pa je zato morala da ode po sveži kvasac.
Sandra, jesi li pravila već one divne meke rolnice sa slaninom i sirom? Nisam, rekoh.. ;)


Rolnice sa Zlatiborac dimljenom slaninom




Za testo

700g brašna
200ml mlakog mleka
100ml mlake vode
100ml ulja
kocka kvasca
kašičica soli



Za fil

veća kriška sira
2 pakovanja Zlatiborac dimljene slanine

1 jaje ili malo jogurta za premaz
30g putera



Postupak

U mlaku vodu umešajte kvasac, dodajte mleko i ulje i sve to lepo sjedinite. Dodajte odmah zatim so i brašno. Brašno uvek dodajete postepeno jer nekad nije potrebna cela količina pripremljenog, kao što može da se desi i da je nedovoljna.. pa sve dobro umesite.

Na toplom mestu ostavite testo pokriveno krpom da se udvostruči.
Možete premesiti testo još jednom i ostaviti ga da opet nadođe da bi bilo još lepše i mekanije, ali ja nisam to radila i uglavnom ne radim tako jer nešto žurim. Sasvim je ok i ovako.
Podelite testo na dva jednaka dela.
Na pobrašnjenoj površini oklagijom razvucite jedan deo testa tanko u što četvrtastiji oblik. Poređajte preko testa nasečene šnite Zlatiborac dimljene slanine pa preko rukama izmrvite krišku sira. 



Zarolajte nafilovano testo u rolat i nasecite ga na šnite širine oko 2,5cm. 
Postupak ponovite sa drugim delom testa i preostalim pripremljenim sastojcima.
U nauljeni pekač složite rolnice, premažite ih umućenim jajetom (ili jogurtom ako izbegavate jaja), na svaku stavite po mali komadić putera i pecite u ugrejanoj rerni na 200 stepeni oko 20 minuta ili duže ako je potrebno.




Volim ova peciva koja su i sutradan odlična.
Ja vam preporučujem od srca da zamesite odmah. Posle vam samo ostaje da, što kaže Zlatiborac , zagrizete trenutak.








Comments

Post a Comment

Popular Posts